Eind mei ga ik naar santa susanna wie gaat er ook naar toe en weet een leuk uitstapje?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
2.1K

Het beste antwoord

In Malgrat op 10min loopafstand de oude stadskern bekijken. Met de bus naar één van de vele grote markten. Met de trein naar t mooie Badelona (vergis je niet met Barcelona) er zijn grote winkels,prachtige kathedraals en parken! Have fun!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je zou een trip naar Figueras kunnen maken. Naar het Dali museum. Zeer aan te bevelen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Qua uitgaan weet ik niet of de discotheek QK (uitspraak: Kjoewkeej) nog bestaat, maar die was altijd best leuk.

Zit/zat aan de boulevard tussen Malgrat en Santa Susanna in.

Als deze er nog is, zeker heen gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of je een auto meeneemt of afhankelijk bent van het openbaar vervoer.

In ieder geval zou ik een dag inruimen om een bezoek te brengen aan Barcelona, in mijn ogen één van de mooiste steden van Europa.
De stad kent vele hoogtepunten, maar één van mijn favoriete plekken is Parc Guëll.
Het ligt op zo'n 80 km rijden van Santa Susanna. Met de trein kun je er ook goed komen, dan ben je zo'n half uur onder weg.

Het klooster van Montserrat (ook circa 80 km) met de Zwarte Madonna is ook zeer de moeite van het bezoeken waard. Het gerucht gaat dat de Zwarte Madonna magische krachten heeft, als je haar hand kust krijg je binnen een jaar een kind. Of het toeval is of niet, één van de leraren die mee was op onze excursie geloofde er niet in en kuste maar liefst twee keer haar hand. Binnen het jaar had hij een tweeling (ik geloof niet dat hij het jaar erop weer de gok genomen heeft :) ).
http://www.euroreizen.be/vakanties/costadorada/montserrat.htm

Zoals Moolkeesje hierboven al aangegeven heeft, een bezoek aan het Dalí museaum in Figueres (ook ca. 80 km) is zeker de moeite waard. Ook al hou je niet van musea. Ik hou absoluut niet van musea, maar heb hier echt genoten. Je komt eraan en ziet een knalroze gebouw met van die oranje/zalmkleurige croissantjes aan de buitenmuren. Op het dak staan grote eieren. Binnen is het helemaal totale gekte. Het gerucht gaat dat Dalí "begraven" ligt in de oude auto die in de binnentuin staat.

Als je dingen zoekt die meer in (de buurt van) Santa Susanna liggen, dan raad ik je het Activ Natura Outdoor Adventure park aan, met tal van leuke, spannende activiteiten als Quad rijden, zo'n tocht door de boomtoppen etc.
http://www.activ-natura.com/uk/entrada.htm

Tja en vergeet uiteraard niet dat je daar beschikt over veel strand. Ook niet verkeerd lijkt me.

Heel fijne vakantie gewenst!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Barcelona is zeker een aanrader! Met de trein ben je er in een uurtje ofzo (iets langer dan de vorige antwoorder zei) en kost maar iets van 7 Euro.

In Barcelona is het Aquarium een aanrader en de wijk Barceloneta (de oude visserswijk, helemaal opgeknapt voor de Olympische Spelen in '92 en nu hartstikke hip). Ook Park Mont Juich is mooi dit is ook aangelegd voor de Spelen en is een oase van rust in vergelijking met de rest van Barcelona.

Verder is er in de buurt van Snata Susanna / Malgrat de Mar een Aquapark wat ook zeker de moeite waard is.

Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker een dag naar Barcelona gaan zoals al meerdere mensen hebben geantwoord. Heel leuk is het om op de Ramblas de prachtige levende standbeelden te bekijken. De gebouwen van Gaudi zijn ook de moeite waard om naartoe te gaan zoals bijvoorbeeld de Sagrada Familia, de kerk die na 100 jaar nog steeds niet klaar is, maar waar alleen aan wordt verder gebouwd als er weer geld beschikbaar is.