Kan een vliegtuigmaatschappij een vlucht annuleren bin the weinig mensen?

Hallo,
Ik heb een dringende vraag.
Win hebben een vlucht geboekt bij wizzair Alleen zagen win DAT er maar 7andere personen bij ons in het vliegtuig zitten.
Kan wixzair de vlucht annuleren bij the weinig mensen end gebeurd DAT vaak?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K

Antwoorden (1)

In Europa zijn er jaarlijks tussen de 5 en 10 procent vluchtannuleringen. Soms wordt geannuleerd omdat de vliegmaatschappij te weinig stoelen heeft verkocht.
De mensen die geboekt hebben worden dan indien mogelijk op een vergelijkbare vlucht gezet.

Als uw vlucht wordt geannuleerd en uw luchtvaartmaatschappij biedt u een andere vlucht aan en u stemt daarmee in, dan komt u toch nog op uw bestemming aan. Het geld van uw vliegticket krijgt u dan vanzelfsprekend niet terug. Als u hierdoor minder dan 4 uur later op uw bestemming arriveert, dan heeft u nog steeds recht op een vergoeding, maar de luchtvaartmaatschappij kan bovenstaande bedragen halveren.
SimonV
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
bedankt voor je antwoord,
De vlucht gaat vanaf eelde alleen op een dinsdag en een zaterdag, kunnen ze mij zomaar naar de zaterdag verplaatsen? Want mijn vakantie is van dinsdag tot zaterdag en dan zou het dus betekenen dat ik geen vakantie meer heb.
Of is het mogelijk dat ze je via een andere luchthaven laten gaan op die dag? Het is namelijk wel belangrijk voor mij dat ik de dagen die ik ga boeken ook daadwerkelijk vlieg
SimonV
8 jaar geleden
Vanaf Eelde is er geen alternatieve vlucht beschikbaar. Daarnaast denk ik dat Wizzair het vliegtuig in Gdansk weer nodig heeft voor een andere vlucht.
Kortom: ik kan me niet voorstellen dat ze deze vlucht annuleren.
SimonV
8 jaar geleden
Busmaatschappij Qbuzz gaat rondom de WizzAir vluchten extra bussen inplannen. De laatste weken is gebleken dat de vervoersvraag vanaf de luchthaven naar de stad rondom de vluchten uit Gdansk aanzienlijk hoger is dan rondom de overige vluchten. http://airportnieuws.blogspot.nl/2014/11/qbuzz-zet-extra-bus-in-rondom-wizzair.html Dus het vliegtuig zal in ieder geval
aankomen. Aangezien Wizzair op Eelde geen andere reisdoelen heeft, zal het sowieso ook weer (naar Gdansk) moeten vertrekken. Blijven staan is te duur voor een vliegtuig.