Is het verstandig of noodzakelijk om nu een reis naar Israël te annuleren?

Enkele maanden geleden, toen het daar nog relatief rustig was, hebben we een reis naar Israël geboekt. Die zal over 2 maanden plaats vinden. Maar door alle steekpartijen van de laatste weken wil mijn man niet meer. Het gereserveerde hotel kan ik zonder kosten afzeggen maar de vliegtickets zijn gekocht en kunnen niet geannuleerd worden.

Ik zeg steeds tegen mijn man dat bij alle onrust nog geen toerist is omgekomen en de meeste steekpartijen in Jeruzalem waren. Wij gaan naar Tel Aviv waar hij kennissen heeft.

Ik ben oud en heb een slechte gezondheid en daarom ben ik bang dat als ik die reis nu laat gaan het er nooit meer van gaat komen.

Zouden jullie zo'n reis annuleren?

8 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee . Precies zo als tomaat zegt . Israël heeft altijd een iets hoger risico . Maar heel veilig . Qua eten , hygiene , medische zorg . Prettige vakantie .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee. Overal zijn risico's en Israël misschien iets hoger, maar dat was bij boeking ook al bekend. En NU gaan, anders krijg je spijt (geef je zelf al aan). Prettige vakantie.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gewoon gaan, als je bij elke risico iets afzegt kan je net zo goed thuis zitten.
Als je niet daar gewond raakt dan gebeurt t wel ergens anders.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zou gaan en me niet laten leiden door angst. Of het veilig is, weet je pas wanneer je terug thuis bent. Ook met een wagen kan je omkomen, zelfs onderaan de trap zijn al mensen gestorven...
zondag
8 jaar geleden
Ik ben niet bang en denk er nu over om alleen te gaan. Moet even kijken of de prijs van het hotel niet al te gek is voor 1 persoon.
ItisILeClerc
8 jaar geleden
Absoluut niet afzeggen. De media laten alleen de incidenten zien omdat ze nieuws zijn. De vreedzaamheid in de rest van Israel wordt niet gemeld, omdat dat nu eenmaal niemand boeit.
Gewoon gaan en volop genieten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@zondag Ik sluit me aan: in angst kun je niet leven. Israël was in mijn jeugd al zo gevaarlijk [in mijn moeders ogen nog erger] dat ik niet ben gegaan en dus niet de ervaring heb opgedaan van een jaar lang leven in een kibboetz .. , heb er nog altijd spijt van, maar was niet mijn keuze ... Gaan, zeg ook ik, overal kan toch iets gebeuren.

Het beste antwoord

Zouden jullie zo’n reis annuleren?

Nee. Als je een reis annuleert naar Israël vanwege een incident had je hem nooit moeten boeken.

Toegevoegd na 42 seconden:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_violent_incidents_in_the_Israeli%E2%80%93Palestinian_conflict,_January%E2%80%93June_2015

Toegevoegd na 2 minuten:
Zoek ook even op Tel Aviv en dan Jerusalem op die pagina. Dat verlicht de stress wellicht wat.

Toegevoegd na 5 minuten:
Tel Aviv en Jeruzalem zijn niet te vergelijken. Gewoon niet qua veiligheid. Puur en alleen al vanwege de ligging (niet direct naast Palestijns gebied).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
zondag
8 jaar geleden
Zo denk ik er ook over.

Andere antwoorden (1)

Als je man kennissen in Tel Aviv heeft vraag je hen toch gewoon om hun mening? Zij kennen de situatie van dichtbij, kunnen goed inschatten of het de laatste tijd onrustiger is en of jullie meer gevaar lopen dan gewoonlijk. Dat lijkt me beter dan hier om meningen vragen want de meeste GV gebruikers hebben de laatste maanden vermoedelijk net zo min als ik een voet in Israel gezet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
zondag
8 jaar geleden
Kan niet. Geen adressen en telefoonnummers bekend. Die mensen zijn 30, 40, 50 jaar geleden geëmigreerd. We zullen ze moeten zoeken via expat clubs daar.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@zondag Ik sluit me aan: in angst kun je niet leven. Israël was in mijn jeugd al zo gevaarlijk [in mijn moeders ogen nog erger] dat ik niet ben gegaan en dus niet de ervaring heb opgedaan van een jaar lang leven in een kibboetz .. , heb er nog altijd spijt van, maar was niet mijn keuze ... Gaan, zeg ook ik, overal kan toch iets gebeuren.