Is een vlucht kaartje kopen bij een reisbureau duurder dan waneer het zelfde kaartje online boekt?

8 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kan je een vlucht kopen bij een reisbureau dan? Waarom zou je dat doen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een reisbureau zal ook centjes moeten verdienen, bijvoorbeeld door 'dossierkosten' of 'boekingskosten' te rekenen. Je kunt op je klompen aanvoelen dat je duurder uit bent als je bij een reisbureau binnenstapt, dan wanneer je zelf goedkoopste ticket boekt via een prijsvergelijkingssite voor vliegtickets... Bij excursies tijdens een georganiseerde reis is het helemaal extreem: daar betaal je een veelvoud tov lokaal boeken.

Het beste antwoord

Bij online boeken moet je ook boekingskosten betalen hoor, net als bij een reisbureau. Ik wilde verleden zomer vliegtickets voor 2 personen online kopen maar bleek €65 voor de boeking te moeten betalen. Ik vond dat belachelijk veel dus ging ik naar een reisbureau en daar kostte de boeking €35 of €38, ik weet het niet meer precies. Vraag dus je reisbureau hoeveel het bij hun kost en vergelijk dat met wat je er online voor moet uitgeven.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee hoor, ze leveren het veelal tegen dezelfde prijs.