Wat is het goedkoopste vakantieland?

Exclusief reiskosten naar de bestemming, dus puur recreatie en levensbehoeften.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Het beste antwoord

Met voorsprong het goedkoopste continent is volgens mij Azië. "Zodra je er aankomt, kan je er prima leven voor heel weinig geld. De titel van 'goedkoopste reisbestemming' varieert samen met de wisselkoersen, maar afhankelijk van de manier waarop je reist gaat die titel waarschijnlijk naar Indonesië, India of Nepal". "In die landen vindt je nog goedkope hotelkamers voor 3 dollar en voor 25 dollar kan u al luxueuze kamers vinden. Transport is er spotgoedkoop en voor een dollar of twee heb je er al een lekkere en gezonde maaltijd. En met uitzondering van de grote historische sites zal u ook weinig geld neertellen voor bezoeken."

Goedkope landen per continent:

Azië: Thailand, Indonesië, Maleisië, Laos, Vietnam, India en Nepal
Afrika en het Midden-Oosten: Marokko, Egypte en Jordanië
Europa: Turkije, Bulgarije, Hongarije en Roemenië
Latijns-Amerika: Guatemala, Honduras, Nicaragua, Bolivia, Peru, Ecuador en Argentinië
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Oost Europeese landen met Macedonie als aanvoerder.
c.a. 56% van het Europees gemmiddelde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thailand.Voor een dagloon hier kun je daar een week luxe leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ethiopie, Sudan zijn erg goedkoop omdat je er vrijwel niets kunt krijgen.

Dit antwoord geeft misschien wel aan dat je iets preciezer moet zijn in wat je aanvaardbare landen vindt. Europa of ook erbuiten? Wat versta je onder 'recreatie'?
paulus811
14 jaar geleden
Aan de lijst met goedkoopste landen binnen Europa kan ik Tsjechië toevoegen. Daar ga je met 3 man volledige uit eten voor zo'n 35 euro. En dan heb je gegeten en gedronken. Mijn dochter had dan ook nog een ijsje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sri lanka geweest hierbij vergeleken is zelfs oost europa nog duur
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hongarije is ook heel goedkoop,vnl het eten en drinken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thailand kun je luxe wonen maar als je belgie ook leuk vind is dat het goedkoopst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Binnen Europa: Kroatie
Buiten Europa: Gambia
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duitsland is een goedkoop vakantieland.
Eten en drinken voor 1 persoon voor nog geen 10 euro
is geen uitzondering.
Vakantiewoningen kun je er huren vanaf 150 euro per week.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de meeste landen kun je het zo goedkoop maken als je zelf wilt, door simpelweg de toeristische trekpleisters te mijden.
In Europa is Oost Europa relatief goedkoop, maar ook daar zijn zaken in toeristische gebieden (bijvoorbeeld Balatonmeer in Hogarije) nog behoorlijk prijzig.
Hetzelfde geldt voor Zuid Oost Azië en Zuid en Midden Amerika.

het goedkoopste land waar ik zelf ooit ben geweest was Cuba, in een kleiner stadje hebben we echt ons best moeten doen om met z'n tweeen meer dan €10 euro te besteden aan eten en drinken. Dat lag er deels aan omdat er nagenoeg niets op de kaart stond, maar ook omdat het echt niets kostte. Havana is daarentegen relatief duur, maar zeker ook betaalbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bulgarije wij zijn er geweest

1 euro per pilsje