Ik heb geen trema en m'n 2e naam (die ook in het paspoort staat bij voornamen) gebruikt bij een ticket van Wizzair. Gaat dit uitmaken?

Mijn achternaam heeft een trema, maar bij Wizzair kun je die niet invullen. Ik heb ze dus maar compleet weggelaten. Is dat goed of had ik een ö bijvoorbeeld als oe moeten aangeven? Ook heb ik mijn 2e naam (staat ook als 2e naam bij voornamen in m'n paspoort) gebruikt, want dat is m'n roepnaam. Is dit ook een probleem?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
4.2K

Antwoorden (1)

Voor houders van een Nederlands paspoort geldt:
De naam op het ticket moet exact overeenkomen met de naam zoals deze in het paspoort staat vermeld. Bij "Eerste voornaam" vult u uw eerste volledige voornaam in volgens uw paspoort. Heet een passagier Hendrik Abraham Martinus Jansen dan vult u bij eerste voornaam in Hendrik.

Bij "Familienaam" vult u uw volledige achternaam in volgens paspoort. Voor getrouwde passagiers is het NIET toegestaan om te reizen met uw getrouwde achternaam of EV op het ticket. De meisjesnaam dient te allen tijden op het ticket te staan.
Enkele voorbeelden:
•De heer Henk Jacob Willemse
◦Eerste voornaam: Henk
◦Familienaam: Willemse
• Mevrouw Karin Maria Jansen ev. Willemse
◦Eerste voornaam: Karin
◦Familienaam: Jansen
Let op: accenten, koppeltekens en andere tekens dienen worden weggelaten in zowel de voor- als achternaam. Voorbeeld: Ter-Haar als achternaam moet worden ingevuld als Ter Haar. Voornaam: Henriëtte vult u in als Henriette.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is heel simpel: vul al je voornamen en je achternaam in zoals vermeld in je paspoort en je krijgt nooit problemen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klopt, kan helaas niet plussen :(
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@JoanDArc Waarom mag je niet de trema gebruiken? Ik zou eerder denken dat je die MOET gebruiken i.v.m. volledigheid / juistheid van de spelling?!
Utrecht
8 jaar geleden
Geen tekens gebruiken: deze leiden internationaal altijd tot onduidelijkheid.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Jodokus,
De familienaam (achternaam, geslachtsnaam, geboortenaam, meisjesnaam - men ziet het bos van de bomen niet meer), in elk geval de naam die zwart gedrukt staat in het paspoort moet ingevuld worden zonder spatie(s), trema’s, accenten of koppeltekens, in het vakje ‘last name’.
Bv. De La Rivière wordt DELARIVIERE dus zonder spaties.
Raar maar waar, maar het is nu eenmaal zo. Al die tekens en spaties schijnen in andere landen maar tot verwarring te leiden.
.
Nog steeds hebben ook veel passagiers (vooral jonge, de oude hebben al een aantal jaren geleden leergeld betaald) dat een roepnaam die men zichzelf heeft gegeven, geen officiële naam is.
Nou kan toevallig de derde naam in het paspoort de naam zijn waarmee men "geroepen" wil worden, dat is dan wél een officiële naam, maar niet de éérste voornaam.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Conclusie: contact opnemen met Wizzair. Hoe eerder je aan de bel trekt hoe beter.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ok, ik begrijp het, alleen staat er bij de procedure van Wizzair ''voornaam''. Dus niet voornamen, en ook niet eerste naam. Ik heb contact op proberen te nemen met Wizzair, die verwezen me vervolgens door naar hun e-mailadres. Een antwoord daarop duurt alleen 30 dagen (hoe verzinnen ze het), en daar kan ik niet op wachten. Heeft iemand evaring met de procedures op Maastricht-Aachen of Wizzair?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Tijbaro1908, het is juist zoals Wizz Air de vraag stelt.
Er staat inderdaad "voornaam" dat is de eerste naam.
Als men drie "voornamen" heeft, dan heeft men dus één voornaam en twee volgnamen. Volgnaam komt nog niet voor in de Woordenlijst van de Nederlandse Taal. Voor de duidelijkheid zou het misschien beter zijn als de benoeming volgnaam algemeen werd.
Ik weet niet naar welk land je gaat, maar ik wil je toch adviseren om ruim voor tijd naar de servicebalie van Wizz Air te gaan.
Wizz Air is een ticketloze luchtvaartmaatschappij. Er worden bij boeking geen voorgedrukte tickets afgegeven, ongeacht of men online of via het Callcenter boekt.
Wizz Air stuurt een bevestigings-e-mail zodra de boeking is gemaakt met het reisschema en bevestigingsnummer. Druk het ontvangstbewijs af, neem dit mee naar de luchthaven en ga hiermee naar de servicebalie van Wizz Air.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.wizz-air.nl/wizzair-info/