waarom zijn er veel adoptiekinderen uit Colombia in Nederland?

Ik las hier laatst iets over en wilde er meer over weten

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K

Antwoorden (1)

Dat was zo, maar inmiddels niet meer. Er worden steeds minder kinderen uit Ethiopië, Haïti en Colombia geadopteerd.
Van 1995 tot en met 1997 was Colombia het belangrijkste herkomstland van adoptiekinderen. Er is echter niet echt een aansluitende periode waarin zij de grootste groep waren. Wel waren zij het meest constant qua aantallen per jaar. Vooral kleine kinderen uit Colombia waren zeer populair.
Er werd verwacht dat een lichter gekleurd kind gemakkelijker zou kunnen integreren in de Nederlandse samenleving.
Amadea