Welke valuta kan je het beste opnemen in Aruba?

Mijn vriendin en ik gaan binnenkort op vakantie (14 dagen) naar Aruba. Ondertussen heb ik natuurlijk uitgebreid onderzoek gedaan naar het voordeligste qua geldopnames daar op Aruba.

Ik heb zelf Rabobank en de kosten hiervan bedragen €2 per opname en dan 1% koersopslag.

Je kan op Aruba alleen betalen met Arubaanse florijn of Dollars.

Mijn vraag is dus, welke valuta kan ik het beste opnemen om voordeliger uit te komen? Of maakt dit niet veel uit omdat de restaurant en activiteiten dollars en Arubaanse florijn aanpassen op elkaar?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
3.1K

Antwoorden (2)

Het beste kun je afwachten wat je IN Aruba uit de pinautomaat krijgt.
Dat lijkt me het handigste om er mee te betalen.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Reddie, Dat lijkt me ook het handigste
Maakt niet uit.
De Arubaanse Florin heeft een vaste wisselkoers (1 USD = 1,79000 AWG) t.o.v. de Amerikaanse dollar. Mocht je echter geld overhouden en mee terug willen nemen dan denk ik dat USD makkelijker is omdat die veel algemener worden geaccepteerd.