Is een bankpas met maestro er op hetzelfde als een creditcard?

ik moet bij een reservering voor een hotel een creditcard opgeven, en die heb ik nog niet

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
8.5K

Antwoorden (2)

Nee, dat is wat anders. Het is het verschil tussen krediet en debet. Als je in de VS wil betalen vragen kassamedewerkers vaak "credit or debet?" om te weten te komen of je met een credit card wil betalen, of met een betaalpas/pinpas.

Toegevoegd na 3 minuten:
Mocht je geen 'echte' credit card willen hebben, dan kun je ook nog het gebruik van een tijdelijke prepaid card van VISA overwegen. Daarop kunh je dan het bedrag dat je aan dat hotel verschuldigd bent opzetten, of een lager bedrag waarbij je aangeeft dat je anders wil betalen dan met credit card.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een bankpas met maestro-logo er op is in het buitenland te gebruiken bij banken die ook het maestro-logo voeren.
Een creditcard geeft meer zekerheden (verzekeringen, garanties e.d.) en wordt op veel meer plaatsen geaccepteerd.
Er zit dus wel degelijk verschil tussen die twee.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De bankpas met maestro-logo is niet alleen bij banken, maar ook bij winkels in het buitenland te gebruiken, afhankelijk van het land.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja klopt in Turkije zijn ze bijna niet te gebruiken bij winkels maar in Belgie wel