Mag je walky talkies gebruiken in Bejing?

Is het legaal als je ze bijvoorbeeld zelf meeneemt en daar gebuikt of dat je ze daar moet kopen of mag je ze helemaal niet gebruiken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (1)

Dat kan niet zomaar, China gebruikt andere 'Family Radio Services' frequenties, zo mag je niet op de FRS446 en FRS462 band gaan
zitten in China. Dus als je het helemaal legaal wilt doen dan moet je controleren of je walkie-talkies die je hier hebt gekocht op de FRS406 band zitten, dit is een 20 kanaals band op de 406MHz. Maar wie gaat controleren of je op de 446Mhz zit te zenden? Ik denk
dat de Chinese douane beambten niet op de hoogte zijn van de verdeling in het radiospectrum en je gewoon zullen doorlaten indien
je Walkie-talkies hebt die alleen op de 446Mhz zenden en ontvangen....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
tinus1969
8 jaar geleden
Ik vrees juist dat de Chinese douane beambten niet op de hoogte zijn van de verdeling in het radiospectrum en daarom gewoon de walkie talkie in beslag nemen.
Bordensteker
8 jaar geleden
Misschien helpt het als er op de apparaatjes zelf, of in de gebruiksaanwijzing, zoiets als “Made in China” op staat? Let wel op dat het dan op de People’s Republic of China (PRC, zeg maar: het vasteland van China) slaat en niet op het afgescheiden eiland Taiwan (Republic of China, ROC).