welk klimaat heeft Tasmanie?

Een neef gaat daarheen emigreren dus wat is de beste tijd om hem te bezoeken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Antwoorden (1)

Tasmania (Nederlands: Tasmanië) is het kleine eilandje aan de zuidoostkust van Australië. Het beslaat een gebied ongeveer zo groot als Nederland en heeft een gematigd zeeklimaat. Er zijn duidelijk vier seizoenen te onderscheiden op dit eiland. Tasmanië is en erg groen eiland en heeft een groot aantal nationale parken en prachtige bossen. Het eiland heeft een erg lage bevolkingsdichtheid en is daardoor een oase van rust. Veel toeristen mijden dit eiland. Tasmanië heeft echter vele charmes. Naast het prachtige wandelen wat men er kan doen zijn er sfeervolle koloniale dorpjes en wijngaarden waar men kan genieten van de opbrengsten van dit prachtige eiland.
Doordat het in de winter en herfst een stuk kouder is in Tasmania is de beste tijd om Tasmania te bezoeken in de lente en zomer. Tijdens de herfstmaanden kan de zee wind zorg dragen voor storm en flinke hoosbuien. In de wintermaanden daalt de temperatuur naar een gemiddelde van 13°C. In de hoger gelegen gebieden is het kouder en kan de temperatuur onder het vriespunt komen. Tasmanië is genoemd naar de beroemde Nederlandse ontdekkingsreiziger Abel Tasman.
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
Bij het boeken van de vakantie moet er dan wel rekening mee worden gehouden dat de zomermaanden van december tot maart zijn en de lente van september tot december duurt. In oktober kan er nog sneeuw vallen. Zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Tasmania#Climate.