is het mogelijk om in Nederland Belize Dollar te bekomen?

Ik ga op reis naar Belize,en de mijn bank(Rabo) heeft mij per Twitter al laten weten dat het niet mogelijk is on deze bij hun te bestellen.
Nu weet ik dat de US Dollar algemeen geaccepteerd in Belize,en dat deze 1/2-1 gekoppeld is.
Maar familie van mij heeft mij laten weten dat het toch handiger is om hun eigen valuta te hebben,want dan word je minder als toerist behandeld,en in het binnenland zijn dingen duurder in USD.
Dus mijn vraag is,Is het mogelijk om de Belize Dollar in Nederland te bekomen,en zo ja waar?

Bij voorbaat dank

Toegevoegd na 4 uur:
Beste Cryofiel.
ik zie op mijn mail dat u een reactie hebt geschreven,maar op een of andere manier zie ik hem hier niet verschijnen,dus dan maar even zo.

Er schijnen in Belize wel wat pinautomaten te zitten,maar deze zitten aan de kust of op de caye's(eilanden).
Wat ik weet van deze pinautomaten is dat ze Rabo Passen niet pakken,want dit heeft mijn Canadese tante met een Rabo rekening geprobeerd.
Pinnen in Mexico en Nicaragua is geen probleem(dus ze heeft pinnen in Midden Amerika aan staan).

Mocht ik geen Belize dollars kunnen krijgen hier,is het ook geen ramp,dan vlieg ik gewoon met USD die kant op.
Het leek mij gewoon geen verstandig idee,om zonder geld die kant op te vliegen,en er daar achter te komen dat die pinautomaat mijn pas niet pakt.
Zeker nu ik weet dat mijn tante die problemen gehad heeft.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Antwoorden (1)

De Belizaanse dollar is niet opgenomen in de online bestelservice van GWK Travelex, het grootste en bekendste wisselkantoor van Nederland, maar deze is wel te bestellen bij een GWK Travelex-vestiging.

Op de website van GWK Travelex http://www.gwktravelex.nl staat:

"GWK Travelex probeert zoveel mogelijk valuta standaard in voorraad te hebben. Voor een aantal valuta is dat lastig en daarom kiezen wij ervoor deze niet vast op te nemen in onze online bestelservice. De meeste van deze valuta zijn wel te bestellen bij alle GWK Travelex vestigingen. Sommige vestigingen kunnen direct leveren en bij een aantal vestigingen zal een levertijd van 3 dagen van toepassing zijn."

Je kan deze dus bestellen bij een GWK Travelex-vestiging.

Het algemene informatienummer van de organisatie is 020-3162097.
Antoni