Mijn broer heeft een relatie met iemand van 16, mag hij met haar in een hotel?

Mijn broer is 19 en heeft een hotel geboekt voor een weekendje weg samen met zijn vriendin (zij is 16). Is dit wettelijk toegestaan? (Omdat hij dus als het ware een relatie heeft met een minderjarige.)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
ItisILeClerc
9 jaar geleden
16 is niet minderjarig als het om seks gaat

Antwoorden (1)

Dit is wettelijk toegestaan. Een relatie met een minderjarige mag wel, maar seks met een minderjarige mag niet.
9 jaar geleden
tinus1969
9 jaar geleden
De precieze regels verschillen overigens per land; In Nederland mag je geens ex hebben met iemand van beneden de 16 (strikt genomen is iemand van 17 minderjarig, maar sex is toegestaan).
Antoni
9 jaar geleden
Rechters staan over het algemeen seks tussen leeftijdsgenoten, mits zij ouder zijn dan 12 jaar, wel toe. Jongeren experimenteren immers met seks. Met leeftijdsgenoten wordt dan bedoeld: jongeren die weinig in leeftijd van elkaar van elkaar verschillen. Drie jaar is zo'n klein leeftijdsverschil. Een en ander moet natuurlijk op basis van vrijwilligheid gebeuren.