Ik wil graag een trip naar parijs organiseren maar hoe?

samen organiseer ik dit met een paar mensen.
Het gaat om 55 leerlingen van de middelbare school incl. 3 begeleiders.
En er is natuurlijk vervoer en overnachting nodig (een avond).
Hoe kan ik dit het goedkoopst doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gezien veelvoorkomende fraude zou ik dit door een goed ANVR reisbureau laten uitzoeken en regelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deze school heeft ervaring: http://www.hskrant.nl/nieuws/23407/leerlingen-csg-rehoboth-bezoeken-parijs/

Antwoorden (4)

Je kan er altijd even kijken naar een hostel waar je de kinderen met 3/4 op een kamer zet dit is overigens niet zo duur (Het ontbijt zit er meestal bij inbegrepen). Voor het vervoer een bus huren natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt dit het beste laten regelen door een reisbureau, zij kunnen voor je uitzoeken waar je met een groep voordelig, maar ook goed kunt overnachten, een bus met chauffeur regelen, eventuele verzekeringen regelen en de reis boeken, ook kunnen zij je een offerte geven, zodat jij kan controleren of dit binnen het budget valt. Als je het zelf gaat regelen en iets belangrijks vergeet, of een slechte slaapplaats regelt, dan kun je nergens op terugvallen, als je dit door een reisbureau laat doen, dan kun je hun je probleem op laten lossen. Ook hebben zij ervaring met deze trips met grote groepen en kunnen dit dus ook nog sneller dan jij. Een offerte kost niets, dus dan kun je nog overwegen of je dit wel of niet doet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een reis organiseren met 55 leerlingen komt wel het een en ander bij kijken. Veilig organiseren, goed advies van o.a. kellykat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt, ik heb de reacties net gelezen. Kellykat en ik waren tegelijk aan het typen, veiligheid moet bovenaan staan in je planning.
Huur een bus. Boek ruim van te voren bij het F1-hotel tegenover het Stade de France. (Hotel F1 Stade Sud, aan de Rue de la Cockerie te Saint-Denis). Daar kunnen 3 leerlingen op 1 kamer slapen en je betaalt toch per kamer. Ontbijt is inbegrepen. Liefhebbers kunnen ook nog in hun vrije tijd naar Het Stade de France gaan. Naar de Fanshop of rondleiding.

McDonalds ligt op een steenworp afstand van het hotel en er ligt ook een metrolijn nie je in 5 minuten naar hartje Parijs brengt. Ideaal.

Hier een link van het hotel: http://www.accorhotels.com/nl/hotel-3072-formule-1-hotelf1-saint-denis-stade/index.shtml

Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor het vervoer van en naar Parijs is een touringcar het handigst. De meeste scholen hebben een busbedrijf waar ze mee samenwerken en die soms ook korting aan biedt. Sowieso is het handig een bus te huren bij een busbedrijf in de buurt van de school. Busbedrijven hebben veel ervaring met groepsreizen, dus wellicht kunnen zij ook nog tips geven.

Voor de overnachting in Parijs is een hostel/jeugdherberg/o.i.d. het goedkoopst én leukst. Met meerdere personen op één kamer is voor de leerlingen gezellig en scheelt flink in de kosten.

Parijs is een stad met een groot centrum, dus zullen jullie gebruik moeten maken van het openbaar vervoer (of met de touringcar de stad in, maar dat zul je moeten overleggen met het busbedrijf). De metro in Parijs werkt ideaal en als leerlingen een metrokaart hebben kunnen ze (afhankelijk van hun leeftijd) best zelfstandig door Parijs reizen (in groepjes). Ik zou een verblijfslocatie wat verder uit het centrum zoeken, dat is veel goedkoper en met de metro ben je zo in het centrum.

Qua eten zijn er meerdere mogelijkheden. Misschien dat het hostel/o.i.d. een maaltijd aan biedt of dat jullie met de hele groep ergens gaan eten. Je kunt ook elke leerling een bedrag van 5 euro geven (bijvoorbeeld) en dat de leerlingen dan zelf ergens gaan eten in groepjes. Ook heel leuk, maar dan wordt het meestal fast food of pizza.

Heel veel succes met het organiseren van jullie reis! Persoonlijk zou ik geen reisbureau in de arm nemen voor één overnachting, want dat is vrij prijzig. Wel hoef je dan zelf minder uit te zoeken.