Ik heb ingecheckt voor 2 koffers, mag dat gewicht van 2 koffers in 1 koffer?

Binnenkort vlieg ik van Engeland naar Amsterdam. Op de heenweg heb ik 2 koffers meegenomen. Per koffer mag 20 kilo mee, dus ik mocht in totaal 40 kilo qua koffers mee. 2 maanden later vlieg ik even terug en heb ik alsnog een ticket voor 2 koffers, maar ik neem er maar 1 mee. Mag die 40 kilo nu ook in die ene koffer, of gaat het echt om het verdelen over 2 koffers, en mag er maar 20 kilo mee per koffer?
Ik vlieg met EasyJet

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
13.2K
bamibal
9 jaar geleden
Het laden en lossen van de bagage is voor een deel nog handwerk. Koffers mogen daarom niet te zwaar zijn.

Antwoorden (2)

Dit is wat op de webstie van Easyjet staat geschreven over de ruimbagage:

- Elk afzonderlijk stuk ruimbagage mag niet groter zijn dan een totale afmeting van 275 cm (lengte + breedte + hoogte), met uitzondering van sport- en medische artikelen.
- Standaard toegestane ruimbagage is 20 kg per stuk. Voor de toegestane bagage van 20 kg is minimaal 1 stuk ruimbagage per passagier vereist.
- Tegen een vergoeding kunt u één stuk bagage in het ruim laten plaatsen met een gewicht tot maximaal 20 kg.
- Geen enkel stuk ruimbagage mag meer wegen dan 32 kg, vanwege gezondheids- en veiligheidsregels.

Als jij dus één koffer zou hebben waar 40 kilo bagage in kan, dan mag dat niet. Want dat is 8 kilo zwaarder dan maximaal is toegestaan. Je zou dan 8 kilo in Engeland achter moeten laten, of toch je bagage gewoon over 2 koffers verdelen.
Amadea
9 jaar geleden
Nee daar gaan ze moeilijk over doen. Ben in februari naar portugal gevlogen, we mochten per persoon een koffer van 20 kilo meenemen. Aangekomen op het vliegveld werden de koffers gewogen. 1 koffer woog 21,5 kilo en een klein koffer woog 10 kilo.
We zaten dus onder de veertig, toch moesten we 1,5 kilo gewicht verplaatsen van het grote naar het kleine koffer. Je kunt wel 1 koffer a 20kg ingeven en een klein koffer dat aan de grote van de handbagage voldoet mee het vliegtuig innemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
neen dit mag niet. Elke maatschappij heeft zijn eigen maximum gewicht voor de bagage. Dit kan je terugvinden in de bijgevoegde voorwaarden als je een ticket hebt geboekt.
De meest voorkomende gewichtsklassen zijn 18kg of 20kg. En indien je kleinere vluchten boekt kan dit zelfs beperkt zijn tot 12kg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee mag niet. Je kan dan beter toch een tweede (goedkope) koffer of stevige vakantietas erbij kopen. Want de boete voor overschrijding van het gewicht per koffer is vaak duurder dan dat je een extra koffertje erbij koopt. Vraagje, waarom vlieg je met 2 koffers heen en met 1 koffer terug?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Omdat katieros "even" terugvliegt. Zal erna ook weer opnieuw terug gaan.