kan ik ook op Schiphol een visum voor Suriname kopen? en wat moet ik doen?

ik ga over 2 dagen naar Suriname toe maar ik heb nog geen visum! maar mijn broer zei tegen mij dati de visum ook op Schiphol kan kopen klopt dat? en hoe moet ik dat doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
21.2K

Antwoorden (3)

Waar kan ik een toeristenkaart voor Suriname aanschaffen?

Dit visum kunt u kopen in Vertrekhal 3 ter hoogte van check-in balie nummer 28 en 31, aan de raamzijde. Dit betreft de balie Visumbureau Suriname en is geopend gedurende de inchecktijden van KLM en SLM voor de vluchten naar Suriname.
9 jaar geleden
Een visum is niet op schiphol te koop, dit kan alleen via het consulaat in amsterdam.
Wel kunt u een toeristenkaart op schiphol kopen.
Zie voor info de site van het consulaat: http://www.consulaatsuriname.nl/index.php?option=com_content&view=frontpage&Itemid=1&lang=dutch
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt inderdaad op Schiphol bij vertrek een toeristenvisum (het wordt toeristenkaart genoemd) kopen. Mocht je dit per ongeluk vergeten, geen nood... Je kunt dit ook bij aankomst in Suriname op het vliegveld bij de douane nog aanschaffen. Dit kost 20,- euro, ongeacht waar je dit aanschaft.

...

H. Waar kan de Toeristenkaart gekocht worden?

De Toeristenkaart kan op 3 (drie) locaties gekocht worden, t.w.:

1. De Visumafdeling van het Consulaat Generaal van de Republiek Suriname te Amsterdam van maandag t/m vrijdag van 09.00 - 15.00 uur (en andere Ambassades en Consulaten van de Republiek Suriname in andere landen).

2. Op Schiphol bij de speciaal daarvoor bestemde balies (nummers RC167/RC168)

Openingstijden: De Toeristenkaart balies zijn bij elke vlucht van de SLM en de KLM naar Suriname geopend voor dienstverlening gedurende tenminste 2 (twee) uren van de resp. inchecktijden.

De openingstijden worden wekelijk bijgewerkt op de home page van onze website www.consulaatsuriname.nl

Locatie: de Toeristenkaart balies zijn te bereiken via Vertrekhal 3, ingang B of C (in de gang a/d voorzijde).

Tel. 020-5481729 (0,22 cent per minuut) slechts voor urgente gevallen tijdens de inchecktijden. Dit is geen algemene informatielijn. De Centrale van het Consulaat is te bereiken op 020-642 6717/020-642 6137.

3. Bij aankomst op de Johan Adolf Pengel internationale luchthaven in Suriname

....

Het is overigens wel handig om vooraf een accommodatie in orde te maken omdat vooral in drukke periodes het soms lastig is in Paramaribo om nog een leuke vakantiewoning te vinden en dan ben je gedwongen om in een duur hotel te verblijven.

Mooie en betaalbare vakantiewoningen of kamerhuur kun je heel eenvoudig via http://www.casacama.com in orde maken.

Aan jouw bericht te lezen, ben je al in Suriname, dus veel plezier! De info is voor een ieder die nog die kant opgaat. Goed geïnformeerd vertrekken, is de helft van het plezier! :-)