Hoe kwam bus 142 op zijn plaats?

de bus van Chris McCandless in Alaska

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
1.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alaska ligt iets noordelijker dan Midden-Amerika. ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@iHave er stond niks beters bij (;
Antoni
9 jaar geleden
De vraag is nu verplaatst naar de subcategorie Noord-Amerika, zie ik. Dat is dus toch iets noordelijker...

Antwoorden (1)

De Stampede Trail was in de jaren dertig aangelegd door de mijnbouwer Earl Pilgrim en leidde naar diens antimoonconcessie, op 60 kilometer van Healy. In 1961 werd het pad gedeeltelijk opgewaardeerd tot weg. Het bedrijf dat de werkzaamheden uitvoerde kocht drie oude International Harvester-stadsbussen uit Fairbanks en bracht die naar de Stampede Trail waar ze dienden als onderkomen voor de wegwerkers. Toen de werkzaamheden werden gestaakt, werden twee van de bussen mee teruggenomen. De derde bleef achter en werd door jagers wel als schuilhut gebruikt.

En dat is de betreffende bus