De camping waar wij verblijven, wilt nu 6 weken achtereen gaan sluiten incl de weekenden? Mag dat?

Normaal moet je toch gewoon de weekenden erheen kunnen gaan??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
tinus1969
9 jaar geleden
Hoe lang vantevoren is dit aangekondigd? is dit een jaarplaats? Seizoensplaats?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jaarplaats en niet aangekondigd. We krijgen vandaag nieuwe papieren en dat de camping 1 januari tm 15 februari gesloten is, niks is er van te voren aangekondigd. Daarbij is het ook nog eens zo dat het stageld pj verhoogd is met ca 50,- euro?? En een nieuw parkreglement waarin oa staat dat de kinderen niet meer mogen voetballen op de camping maar elders?? Zowel kan je een boete krijgen van 2000,-??!!! En zo nog meer belachelijke regeltjes... Naar mijn idee mag dit niet zomaar ??
tinus1969
9 jaar geleden
Okee, het is dus aangekondigd, want dit zijn de regels voor het nieuwe (contract)jaar 2015.
Vziw mag dit; je verlengt een contract, de aanbieder wijzigt de voorwaarden van dat contract, dat geeft jou het recht om het contract op te zeggen.
De nieuwe voorwaarden (sluiting midwinter, verhoging prijs ivm gestegen kosten) lijken me an sich niet onredelijk.
Mbt voetballen -vraag eens rond? mss zijn er wel klachten geweest, of schade.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Helaas Karin, Tinus heeft gelijk; ook ik vind het niet onredelijk en aangezien jijzelf altijd de keuze hebt om daar weg te gaan en een andere camping met betere voorwaarden te zoeken, heb je alles zelf in de hand. Niemand kan je toch dwingen op de camping te blijven als de voorwaarden je niet (meer) bevallen.
Dat het niet leuk voor je is, is logisch en wie weet kun je hier met andere gasten over spreken. De camping heeft er (lijkt mij) baat bij dat de gasten niet weglopen dus als er genoeg gasten zijn die er zo over denken, doen ze wellicht wat water bij de wijn.
Of ze draaien nu met verlies en ze kunnen niet anders dan maatregelen nemen. Dat ze midden in de winter dicht gaan lijkt me trouwens niet zo vreemd, er moet voor de campinghouder ook een periode zijn om onderhoud te (laten) doen, zelf op vakantie te gaan, etc.
Ten slotte: ookvoor ondernemers bestaat de vrijheid om niet altijd open te moeten zijn. Zelf wil je toch ook niet altijd werken?

Antwoorden (1)

Het lijkt mij dat ze best mogen sluiten, je kunt een camping, winkel of andere leverancier niet verplichten om open te blijven.

Uiteraard hoef je niet te betalen voor die periode, omdat zij de dienstverlening niet leveren.
Misschien kun je een overeenkomst maken om toch te komen, maar de camping is van de eigenaar, niet van de verblijvenden.