Hoe veel ben je ongeveer kwijt aan een driedaagse reis naar disneyland parijs?

Hoe heel ben je ongeveer kwijt aan een driedaagse reis naar disneyland parijs als je ook denkt aan eten en de reiskosten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
9.4K
ronron1212
9 jaar geleden
Kijk op internet en zoek even hier een voorbeeld
http://www.disneylandparis.nl/index.xhtml
Poet
9 jaar geleden
Wat is eigenlijk je reisstijl?
Ik ben wel eens heen en weer gelift naar Parijs en sliep een keer onder de brug en enkele nachten in een minitentje in de tuin van een leegstaande woning. Eten & drinken uit een goedkope supermarkt of Noord-Afrikaanse winkeltjes in groezelige straatjes. Thuis blijven zou meer gekost hebben ...
Poet
9 jaar geleden
Qua herinneringsrendement (herinnering/stoere verhalen per euro) scoort zo'n soort reis overigens krankzinnig hoog...
ronron1212
9 jaar geleden
Poet het ligt niet in parijs maar daar iets verder op
Poet
9 jaar geleden
Ja maar wel aan de RER spoorverbinding. Maar dat is idd wel een uurtje reistijd vanuit het centrum
http://parisbytrain.com/rer-train-paris-to-euro-disney/
Overigens zie ik de nodige airbnb-accomodaties nabij Paris Disney. Niet supergoedkoop: een kamer met een bed kost al 60 euro pppn.
https://www.airbnb.nl/s/parijs?sw_lat=48.841061617878076&sw_lng=2.754950895086722&ne_lat=48.87571146817088&ne_lng=2.8064493081726596&zoom=14&search_by_map=true
Poet
9 jaar geleden
Bedoel je 3dgn in Disneyland of 3 dgn weg van huis?
ronron1212
9 jaar geleden
poet drie dagen weg en driedagen door brengen in Disney land is het zelfde. De vertrek dag vroeg weg 3 uur in de nacht en de derde dag thuis in de nacht.
Poet
9 jaar geleden
Zou kunnen maar vooralsnog weten we niet eens of vraagsteller een auto heeft
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zonder auto wordt het dan vertrekken 's morgens en aankomen op een deftig uur want de vroegste treinen komen aan wanneer de parken hooguit een uur of 2 open zijn. En de laatste dag misschien wat vroeger vertrekken want de laatste treinen moet je toch nemen om 18 à 19u. De trein heeft ook een voordeel: de treinverbinding gaat recht door Disneyland Paris, het treinstation ligt quasi in het midden van Disneyland Paris. En 3 dagen Disneyland kunnen best vermoeiend zijn, dus het kan goed zijn als je wel met de wagen gaat je de laatste dag sowieso om 18 à 19u doorgaat. Afhankelijk wat je allemaal wilt zien en doen natuurlijk. Maar meestal pas je je dagindeling in Disneyland gevoelsmatig wel aan. Wanneer wij 3 dagen gaan zijn we de laatste dag rond 18u klaar om te vertrekken. De vorige keer zijn we 4 dagen geweest. Die extra dag probleemloos gevuld en de laatste dag klaar tegen 19u.

Het beste antwoord

Dat maak je zo duur of zo goedkoop als je zelf wilt.

De overnachting bijvoorbeeld is ongeveer €385 voor 2 volwassenen en 3 dagen in het laagseizoen in de Davy Crocket Ranch. Echter zou ik deze niet aanraden. Ben daar deze zomer geweest en het was een even grote teleurstelling als Disney's Santa Fe. Voor een paar euro meer zit je in Disney's Cheyenne, m.i. het goedkoopste Disney hotel dat ermee door kan. Je kan natuurlijk ook €2500 neertellen voor een Castle Club kamer voor 2 volwassenen in het Disneyland Hotel met zicht op het park in het middenseizoen (en om eerlijk te zijn: ook het Disneyland Hotel is de moeite, neem het van mij aan: je wordt er echt in de watten gelegd, men parkeert je auto, stopt je 's avonds onder, etc...) of €22.000 voor de Sleeping Beauty Suite (middenseizoen). Let op: de prijzen lijken duur, maar hou er steeds rekening mee dat je ook de toegang voor 2 parken betaald voor alle dagen van je verblijf. Reken die kosten erbij en zeker in de goedkope hotels overnacht je dan praktisch voor niets. (in werkelijkheid krijg je als hotelgast gewoon erg veel korting op je toegang aangezien die in de prijs is inbegrepen).

Ook het eten kan goedkoop (alles van thuis meenemen) of duur (steeds in de sjiekste restaurants gaan eten samen met de Disneyfiguren). Maar maak jezelf niet gek: ga gewoon lekker eten in de goedkoopste restaurants en leg je erbij neer dat je een paar euro meer betaalt dan gewoonlijk.

En de reiskosten: dat is je naft en eventuele péage. Je kan natuurlijk steeds de trein nemen. Maar van zodra je de naft en péage door 2 of meerdere personen kan delen is de auto al een goedkoper alternatief. En ook die péage kan je vermijden door een uurtje vroeger te vertrekken en de route nationale te nemen. Mits een beetje defensief rijden spaar je dan niet alleen péage! Hoewel het misschien minder evident is op de heenreis is het zeker het overwegen waard op de terugweg.

Toegevoegd na 2 minuten:
Let wel op met de naft in Frankrijk! Tank er als je op naft rijdt alleen SP98! SP95 is vaak namelijk met 10% ethanol bij, vandaar: SP95-E10 (maar dit staat er niet altijd zo bij!). Als je dan uit gewoonte 95 tankt wordt dat een dure tankbeurt wetende dat je maar 90% naft aan het tanken bent. Dus tank SP98 en in de praktijk ben je goedkoper uit want doe je meer km's met een volle naftbak.

Toegevoegd na 13 uur:
Trek van het verblijf ook €15 voor de parking af, want als hotelgast parkeer je gratis ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
nounka
9 jaar geleden
Je moet je antwoord net gegeven hebben toen ik begon te typen aan het mijne. Jij bent er kennelijk geweest dus jij bent de kenner. :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sinds afgelopen zomer met de Davy Crocket Ranch erbij heb ik reeds geslapen in alle Disney hotels. Het Disneyland Hotel en Disney's Sequoia Lodge staan zeker op mijn verlanglijstje om nog eens terug te gaan. Wat mij wel is opgevallen is dat er een groot verschil is in aanbiedingen (en dus ook in prijzen!) tussen de Nederlandse en de Belgische webpagina van Disneylandparis. Helaas is het als Belg niet mogelijk te bestellen op de Nederlandse pagina en omgekeerd. Als je ziet dat een actie of korting loopt wacht dan niet te lang! Vaak staat er dat deze actie geldig is tot een bepaalde datum maar dat wil niet zeggen dat dit voor alle aankomstdata en hotels of kamertypes zo is.

Andere antwoorden (2)

Dat hangt van veel af.

Ben eventjes op de site gaan kijken en
Zowat het goedkoopste gekozen voor een periode van 3 dagen 2 nachten ingegeven. Dat kon vanaf 375 euro. Als je dit met twee personen doet dan is het 494 euro.

Een van de meest chiquere hotels met ontbijt voor dezelfde dagen was 955 euro.
Voor twee is het 1090 euro.

Verdere maaltijden moet je dan nog rekenen. Hangt natuurlijk af wat jij eraan wil geven. Dus daar kan je naar schatten. Een fritje aan een kraam zal minder duur zijn dan een 3 gangenmenu op restaurant.
TGV naar Parijs kost ook zo'n 45 euro. Terug naar Brussel/Antwerpen zal dan hetzelfde kosten vermoed ik. ( Vanuit Amsterdam moet,... dan mag je zo'n 77 euro minimum rekenen. )

Als je met de wagen gaat,... dan heb je de benzine. Jij weet zelf hoe zuinig je vervoer is en hoe veel het kost om een tank te vullen.

En verder denk ik dat er nog zo'n extra kosten zullen volgen.
Vanaf 'la gare' tot het park de metro, de taxi,...
Aandenkens die je misschien wil.

Al kan je wel als je vroeg boekt 30 % korting krijgen.
Soms kan een kind tot 11 gratis mee. ( nu is er weer zo'n actie bezig dus ... )

Moeilijk om een vast bedrag erop te kleven.
Maar de site van disneyland parijs kan je wel op weg helpen.
9 jaar geleden
Dat gaat plm 370 euro kosten inclusief busreis:

2 Overnachtingen
2 Maal ontbijtbuffet
Stadstour
Vervoer per luxe touringcar
====================> Samen 129 euro

Calamiteitenfonds,
Reserveringskosten,
Reis- annuleringsverzekering
===================> Dat zal samen een euro of 30 zijn

3x diner
3x lunch
koffies & thees etc
===================> 150 euro zal dat wel worden

Ticket Volwassene 1 Dag Disneyland® Paris -
===================> € 59,00

Toegevoegd na 11 minuten:
En dan natuurlijk de kosten die je thuis zou maken in 3 dagen er nog af treken....
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er werd gevraagd naar een 3daagse reis disneyland parijs. Niet een 3daagse reis parijs met 1 dagje disneyland parijs. En het is al helemaal onnozel om niet te kiezen voor een Disney Hotel, dan kost de toegang voor die 3 dagen en 2 volwassenen je namelijk €360 tot €480. Dus als jij zegt €370 dan moet je al in de goedkoopste periode gaan en voor €10 vervoer, overnachting en eten kunnen voorzien. Een beetje onmogelijk lijkt me. Nog los van het feit dat wanneer je niet kiest voor een Disneyhotel je de parken pas om 10u binnen mag, terwijl minstens 1 van de parken om 8u open gaat voor de hotelgasten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Excuus: voor 3 dagen krijg je blijkbaar korting en kost het je slechts €340. Punt blijft dat je dan nog maar €30 overhoudt van je €370.
Poet
9 jaar geleden
Er staat driedaagse reis en niet 3 dgn in Disneyland. Misscien is dat wel bedoeld maar misschien ook niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er staat 'een driedaagse reis naar Disneyland Parijs', lijkt me meer dan duidelijk wat daarmee bedoeld wordt. Vraagsteller kan meer dan tekst genoeg kwijt moest dat niet het geval geweest zijn.