Is Rhodos een mooi vakantieland,wie heeft er tips?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rhodos is geen vakantieland. Rhodos is een eiland en behoord bij Griekenland.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Rhodos is prachtig! En voor mensen die niet toeristisch Rhodos willen zien zijn er geweldige excursies! Wij zijn twee jaar geleden mee geweest met Nikos, echt een superervaring!

Antwoorden (6)

Rhodos is veel te toeristisch.
Beter kun je naar een onbekende plaats gaan en tussen de lokale bevolking leven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel mensen vinden dat toeristische erg aantrekkelijk. Daarom is het daar ook ze druk.
Ik zou het trouwens ook niet zien zitten om tussen de lokale bevolking te gaan leven. Ik hou echt niet van massatoerisme, maar dat gaat me toch iets te ver.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh dat is zo heerlijk!
Ik vind het leuk om in een ander land zoveel mogelijk op te trekken met de lokale bevolking!
Je eet en drinkt dan net even wat anders dan in de restaurant in het drukke gedeelte van een dorp of stad.
En je leert veel meer van hun cultuur zeg maar;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap je Kwebbel, maar niet iedereen vindt dat leuk natuurlijk. Ik neem aan dat je je daar ook wel bewust van bent...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja daar ben ik me bewust van;-)
Ze vraagt om tips, en dit is mijn tip;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie tip. +1
Rhodos is al sinds de jaren 60 een populair vakantieoord bij vele Nederlanders. En niet voor niets, want Rhodos is de perfecte combinatie van strand, cultuur, natuur, uitgaan en een vriendelijke bevolking. De Middeleeuwse stad van Rhodos is een uiterst romantische plek met zijn prachtige en historische sfeer. Naast de talrijke bars, restaurants en taverna's vindt u hier vele sfeervolle, autovrije straatjes en winkels. Voor het bruisende uitgaansleven kunt u terecht in het nieuwe centrum. De lange zandstranden van o.a. Faliraki en Kiotari nodigen uit tot urenlang van de zon genieten of lekker actief te watersporten! Of ga op verkenning en ontdek het andere Rhodos. Kleine dorpjes waar de toerist doorgaans aan voorbij rijdt, stranden waar alleen Grieken komen, bossen en parken om te picknicken en idyllische lokaties, waar u helemaal tot rust komt zijn absolute aanraders. Rhodos is een bestemming waar cultuur, natuur en strand samengaan!

Klimaat
Rhodos heeft een Middellands Zeeklimaat. Het voorjaar en de zomer zijn het meest geschikt voor een vakantie op Rhodos. De temperatuur schommelt tussen de 15 graden Celsius in de winter tot ongeveer 35 graden Celsius in de zomer.

Natuur
Rhodos is een heuvelachtig, groen en bosrijk eiland. In het gebergte (Ataviros) is de natuur nog vrij ongerept. West-Rhodos is heel vruchtbaar en bezaaid met olijfboomgaarden, citrusbomen en wijngaarden. Het beschikt over een vegetatie met cipressen, agaven, pijnbomen en diverse mediterrane bloemen. Centraal op Rhodos ligt een bergketen. Het zuidoosten is heuvelachtig met boomgaarden In het zuidwesten is er ongerepte natuur met pijnbomen.
Vlindervallei Petaloudes
De vallei is een smalle kloof met bronnen, watervallen en een klein meertje. In de zomermaanden zijn hier duizenden vlinders.

Strand
De meeste stranden op Rhodos zijn kiezelstranden, maar er zijn wel een aantal uitzonderingen. Mooie zandstranden zijn te vinden bij Faliraki en Trianda. Er is op Rhodos één officieel naaktstrand, dat ligt bij Faliraki. Naturisme op andere plaatsen is verboden. Er staat een verkoelende wind vanaf de zee gedurende de zomermaanden. De kust bij Rhodos-stad heeft hoge golfslagen en is zeer geschikt voor windsurfen. Op de meeste stranden worden van mei tot oktober ligstoelen en parasols verhuurd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rhodos is geen land, maar het is wel een prachtig eiland!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je nog kan kiezen zou ik voor Kreta gaan. Hetzelfde klimaat maar het eiland is wl zes keer groter, met daarmee een veel grotere verscheidenheid aan landschappen. Natuurlijk is óók daar op bepaalde plekken massatoerisme maar door de grootte van het eiland wel veel makkelijker te ontwijken dan op Rhodos.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk op de volgende site:
http://www.zoover.nl/griekenland/rhodos#tabs

Klik op het tabblad Bestemmingen. Daar zie je per plaatsje op Rhodos hoeveel accommodaties er zijn en welk gemiddelde cijfer er door de bezoekers gegeven is. Klik je op de plaatsnaam, dan kom je in een volgend scherm waarbij je weer vele tabbladen hebt, waaronder één met bezienswaardigheden. Er staan vaak foto's bij.

Per accommodatie staan er beoordelingen bij van bezoekers die je voorgegaan zijn, zodat je ook nog eens kunt kijken welke accommodatie je het beste lijkt.

Fijne vakantie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rhodos is een heel leuk eiland, toen ik daar op vakantie was zaten we echter in een heel nieuwbouw/toeristenstukje omdat dat toen het goedkoopst was. Een aanrader is de oude binnenstad van Rhodos-stad, erg mooi en middeleeuws!