Heb ik in CentrO Oberhausen een Milieusticker nodig?

Toegevoegd na 4 minuten:
Aankomende week wil ik graag met de auto naar winkelcentrum CentrO in Oberhausen, alleen lees ik veel gemengde berichten over de milieuzones rond die stad, en ik begreep dat er jaarlijks nieuwe zones worden ingesteld.

Is er nu wel of niet een sticker nodig? De site van CentrO lijkt daar ook niet erg betrouwbaar in, omdat hun informatie nog uit 2008 stamt.

Ik zal alleen van en naar de parkeergarage van CentrO gaan via de snelwegen, en ben niet van plan om verder de stad in te rijden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
6.2K
ItisILeClerc
9 jaar geleden
formeel heb je 'm nodig in het hele Ruhrgebiet, behalve op doortocht op de Autobahn
de kans dat ze controleren in de CentrO parkeergarage lijkt me niet erg hoog
hier is een aanbieding, voor als je 'm toch wil bestellen:
http://www.vwe.nl/Milieusticker.aspx

Antwoorden (2)

Ja dat kun je op de site van CentrO vinden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de snelle reactie! Ik maak uit de site van CentrO echter het volgende op: "Vanaf 1 januari 2013 heb je een gele of groene sticker (vanaf juli 2014 geldt alleen de groene sticker) nodig voor een reis naar Centro. Dit geldt ook voor onze Nederlandse gasten, die wij aanbevelen via de snelweg 3 en de snelweg 42 (sticker vereist) te reizen." Ik heb het even in de Google Translate gegooid want mijn Duits is niet heel goed, maar ik maak eruit op dat ze Nederlanders juist aanraden om ook zo'n sticker aan te schaffen...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je moet dus een groene sticker met een 4 hebben, anders riskeer je een boete van € 40 en een strafpuntregistratie in Duitsland.
De sticker is verkrijgbaar bij vrijwel elke garage met werkplaats in Duitsland, neem je kentekenbewijs mee om aan te tonen dat jouw auto aan de milieunormen voldoet.
Nee, je hebt geen sticker nodig als je direct vanaf de snelweg naar centrO rijdt, wil je via de stad of daarna de stad nog in dan heb je hem wel nodig.