Hoi ik ben nog minderjarig maar denk er om op mijn 18 naar Nova Scotia, Canada te gaan wonnen wat is ongeveer de prijs daar per maand daar Huis,eten ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
anneliez
9 jaar geleden
heb je al bedacht wat je doet om an het geld te komen om daar te leven? en of ze je wel willen/kunnen gebruiken daar?
Antoni
9 jaar geleden
Op onder meer deze websites http://www.numbeo.com/cost-of-living/ en http://www.expatistan.com/cost-of-living kan je zoeken wat je wil weten, en de kosten voor levensonderhoud vergelijken tussen je woonplaats en de stad of het land van je keuze.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op je 18de naar Canada dat kun je vergeten je krijgt alleen een visum als je iets kan wat hun nodig hebben dus je zult eerst een studie moeten doen in een richting waar ze daar te kort aan hebben
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op je 18de naar Canada dat kun je vergeten je krijgt alleen een visum als je iets kan wat hun nodig hebben dus je zult eerst een studie moeten doen in een richting waar ze daar te kort aan hebben
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
niet zo negatief:
http://www.emigratiebureau.com/index.php?p=whp

Antwoorden (2)

Hoi Rolling 0310,

Hangt ervan af waar je heen wilt. Halifax is duurder dan Nederland, maar buiten de steden is het vaak goedkoper. Echter, openbaar vervoer tussen de steden en dorpen is in vergelijking met Nederland erg slecht. Dan heb je dus weer een eigen auto nodig.

Al met al zal je dus waarschijnlijk beginnen/terechtkomen in Halifax. Dat is een studentenstad met veel heel leuk uitgaansleven, maar net zo duur of duurder dan Amsterdam (beetje afhankelijk van welke richting de wisselkoers op beweegt: ik vermoed dat die wisselkoers de komende jaren in je nadeel zal bewegen en het leven dus in Halifax relatief nog duurder zal worden ivm een verslechterende wisselkoers EUR/CAD - maar als je je geld in Canada verdient maakt die wisselkoers weer niets uit, is namelijk alleen van belang voor zover en voor zolang je je Nederlandse spaargeld gebruikt om van te leven in Canada).

Het beste dat je kunt doen als je gaat, is om vlak na het begin van de Canadese universitaire zomervakantie vanuit Nederland te vertrekken en dan woonruimte te delen in Halifax in een van de universiteiten dorm houses. Dit zijn geen studentenwoningen, maar flats met woonruimte voor studenten in beheer bij de universiteiten zelf. Er staan er een aantal vrijwel middenin het centrum en gedurende de zomermaanden kan je daar het goedkoopste tijdelijke woonruimte huren. Van daaruit kan je dan werk en meer permanente woonruimte zoeken.

Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op deze website http://www.numbeo.com/cost-of-living/compare_cities.jsp?country1=Netherlands&country2=Canada&city1=Amsterdam&city2=Halifax kan je de kosten van levensonderhoud vergelijken tussen twee verschillende steden.

Bij een vergelijking tussen Amsterdam en Halifax, de hoofdstad van Nova Scotia, blijkt, dat je zo’n € 3.364,80 nodig hebt in Halifax voor de dingen waarvoor je in Amsterdam in totaal € 3.700,- betaalt.

Huur ("rent") in Halifax is goedkoper dan in Amsterdam, dagelijkse boodschappen ("groceries") zijn duurder in Halifax dan in Amsterdam.
Antoni
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Ik had dit antwoord eerder geplaatst met een afbeelding, maar die schijnt niet goed zichtbaar te worden op de website. Ik kon de afbeelding ook niet meer verwijderen. Daarom heb ik nu maar het antwoord opnieuw geplaatst zonder afbeelding.