Is een relatiebreuk voldoende reden om gebruik te kunnen maken van de annuleringsverzekering van Stena Line?

Het gaat om een LAT relatie, dus er is geen (papieren) bewijs van.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K
Ivana
9 jaar geleden
Nee, dat gaat niet werken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@ivana Weet je dat uit ervaring*
Ivana
9 jaar geleden
Kijk in de voorwaarden. In de meeste gevallen wordt dan 10-50% van de reissom inhouden. Dat hangt af van de tijd die je annulering van de reisdatum af is. Ja ik heb ervaring, maar dat was met een ziekenhuisopname die door de arts was getekend.
Maar vaak heb ik in voorwaarden gelezen van reizen die ik maakte dat er een aanmerkelijke som werd afgetrokken van de reeds betaalde reissom bij annulering en dat was niet mis.

Antwoorden (1)

Volgens mij wel, er staat niets in de juridische reisvoorwaarden over dergelijke eisen.

Letterlijk zegt Stena Line over 'hoe kan ik mijn boeking annuleren':

ANNULEREN

Voor het annuleren van uw boeking logt u in op de 'Mijn Stena Line' pagina. Op de 'Mijn boekingen' pagina vind u een overzicht van de door u gemaakte boekingen. Hier kunt u uw boeking annuleren.

De juridische tekst meldt dit:

Annuleringen/wijzigingen
Gelieve bij annuleringen of wijzigingen uw reserveringsnummer te vermelden. Voor alle producten zijn de op het product van toepassing zijnde voorwaarden van kracht. Voor speciale tarieven en aanbiedingen kunnen afwijkende voorwaarden gelden. De voorwaarden staan vermeld bij uw boeking.

Bij wijzigingen wordt het verschil tussen de geldende prijs op het moment van boeken en het moment van wijzigen in rekening gebracht of door Stena Line aan u geretourneerd.

Terugbetaling reissom
Elke aanvraag tot terugbetaling van een ongebruikt ticket, geheel of gedeeltelijk, moet ons toekomen binnen 30 dagen na afloop van de reis of annulering. U dient hierbij uw ticket te overleggen. Bij verzoek tot terugbetaling van niet gebruikte diensten welke zijn gereserveerd op basis van een speciaal retourtarief, volgt herleiding naar het enkele reistarief voor de gebruikte dienst. Terugbetaling vindt plaats onder aftrek van de hierboven genoemde annulering- en wijzigingskosten.

Ik ben geen jurist, maar het lijkt mij dat als je voorafgaand aan de reis - en uit je vraag begrijp ik dat dat zo is - je kunt annuleren zonder extra voorwaarden. Hooguit worden er kosten in rekening gebracht als de reis nu duurder is dan toen jij boekte, of krijg je een deel terug omdat jij tegen speciale voorwaarden boekte, die nu niet meer gelden.

Waarom bel je ze niet om het te vragen?

Afdeling Reserveringen: 0900 - 8123 (€ 0,35 cent per gesprek)
Openingstijden (kantoor):
maandag - vrijdag 08.30 - 18.00 uur,
zaterdag 10.00 - 16.00 uur.