Hoe omzeil ik Parijs op zwarte zaterdag het beste? eindpunt is Gueret.

We willen om 5 uur s ochtends wegrijden vanuit Amsterdam. Ik lees zoveel: "pheripherique juist niet, francilienne ook druk, A86, N104..,." Ik ben het spoor een beetje bijster. Wat is wijsheid?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
S nachts rijden is geen optie en op zondag helaas ook niet. Dus what to do? Welke route?
tinus1969
9 jaar geleden
Je zou heel creatief Brussel-Mons-StQuentin-Reims-Troyes-Sens-Gien-Nevers-Montlucon-Gueret (in Frankrijk: A2-A26-A5-A19-A77) kunnen doen. Het is wel 200 km om, maar relatief rustig.

Het beste antwoord

Vertrek op zondag-ochtend.

Iedereen vertrekt op vrijdag & zaterdag en staat uren in de file.

Dat is saai en vervelend en zeker niet genieten van je vakantie.
Door alle vertraging kom je pas laat op je bestemming aan. Die dag is toch al verloren.

Wanneer jij op zondag vertrekt dan breng jij die zelfde zaterdag dag lekker rustig thuis door. Op zondag kun je relaxed overal doorrijden. Niet alleen ontwijk je de zwarte zaterdag, maar een zondag is sowieso al rustiger.

Je komt maar een paar uurtjes later aan op dezelfde bestemming, maar wel zonder stress en uren lange files.

En wat is nu een paar uurtjes op een hele vakantie ?

Andere antwoorden (2)

Door op die dag niet te rijden. Of andersd (veel) later, na 16 uur 's middags.

Vertrek vrijdag al, en zoek een hotel onder Parijs voor de nacht vrijdag/zaterdag.
9 jaar geleden
Vertrek om 20.00 uur uit Nederland en neem de Francilienne, kom je ook nog een goedkope benzinepomp tegen (10 cent goedkoper per liter). Als je 's nachts rijdt heb je geen enkel probleem met de Zwarte Zaterdag
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die Francilienne rijd je door Villeparisis in je TomTom te zetten.