Welk treinstation ligt tussen Turijn en Milaan?

Wil in een rustige omgeving tussen Turijn en Milaan een huisje boeken, maar er moet wel een treinstation met hogesnelheidstrein verbinding zijn om naar Turijn en Milaan te gaan. Op welke plek kan ik het beste een huisje boeken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K

Antwoorden (2)

Novara heeft een station, met een hogesnelheidslijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb het even voor je opgezocht. De trein van Turijn naar Milaan stopt op de volgende stations:

Chivasso
Santhia
Vercelli
Novara
Magenta

Toegevoegd na 4 minuten:

De EuroStar (hogesnelheidstrein) stopt alleen in Vercelli en Novara.

Toegevoegd na 7 minuten:

Om je een idee te geven van de reistijden met een gewone trein (niet de EuroStar), hier een dienstregeling voor een trein van Turijn naar Milaan:

15:54 Torino Porta Nuova
16:06 Torino Porta Susa
16:20 Chivasso
16:37 Santhia
16:49 Vercelli
17:05 Novara
17:17 Magenta
17:33 Rho-Fiera Milano
17:46 Milano Centrale

Cryofiel
9 jaar geleden
tinus1969
9 jaar geleden
Ik vraag me af of deze steden rustiger zijn dan Milaan of Turijn zelf.
Cryofiel
9 jaar geleden
Er zijn maar weinig rustieke dorpjes waar een hogesnelheidstrein stopt...
tinus1969
9 jaar geleden
@Cryofiel: Wat dacht je van het Franse Frasne (http://de.wikipedia.org/wiki/Frasne). 1789 inwoners dagelijske TGVs naar Parijs...
Cryofiel
9 jaar geleden
Tjee. Hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen? Tussen Keulen en Frankfurt ligt trouwens ook zo'n gehucht waar de ICE af en toe stopt, bedacht ik me.
tinus1969
9 jaar geleden
Frasne is de plak waar de TGVs worden gesplitst in deel voor Bern en voor Lausanne; vandaar.
Montabaur (aan de ICE lijn) is iets groter (ongeveer 12000 inwoners); de aanleg van dat station was deels een politiek compromis, deels een mislukte idee dat je vanuit hier kon overstappen op de boemel of bus naar Koblenz: http://en.wikipedia.org/wiki/Montabaur_station#History