Omeprazol staat op de World Health Organization Lijst van Essentiële Geneesmiddelen, een lijst van de belangrijkste medicijnen die nodig zijn in een basisgezondheidszorg systeem.
Wel is het slim om een doktersverklaring aan te vragen voor het geval de douane of het cabine personeel het niet vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De doktersverklaring kun je bij je huisarts vragen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Thanks voor de aanvulling!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij de apotheek waar je altijd komt draaien ze zo een medisch paspoortje voor je uit. Dat is voldoende voor dit soort medicijnen. Alhoewel de originele verpakking met bijsluiter ook voldoende is voor Omeprazol.
Ja, geen probleem. Neem de tabletten wel mee in de officiële verpakking en vraag bij de apotheek even om een medicijnpaspoort. Houd alles in je handbagage.