Is Thomas Cook een low-cost maatschappij?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K
tinus1969
9 jaar geleden
KLM gedraagt zich vaak ook als een lowcost carrier, inclusief moeten betalen voor ingechekcte bagage en koffie onderweg.
Kortom, ik zou gewoon op de werkelijke prijs letten.

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je het Belgische Thomas Cook Airlines bedoeld?

Nee, dit is geen low cost carrier, maar een Vakantievlieger ( chartermaatschappij) die op zijn vluchten ook losse stoelen verkoopt. De prijzen van Thomas Cook Airlines kunnen (zeker voor last minutes) zeer concurrerend zijn en zijn regelmatig goedkoper dan de tarieven van de low cost carriers.

Verschil met de echte low cost carriers is dat de ruimbagage, terwijl je daarvoor bij bijna alle low cost carriers voor moet betalen is dit bij Thomas Cook inclusief. Service aan boord is daar in tegen wel exclusief.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vraag: is een maatschappij waar ruimbagage inclusief daardoor per definitie geen low-coast maatschappij? Is dat hét kenmerk naast de ticketprijs, of zie ik dat verkeerd?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Om het moeilijk te maken: Zelfs bij KLM moet je op een aantal routes bijbetalen voor ruimbagage. Terwijl je bij de Oekraïense tak van Wizz Air en bij het Turkse Pegasus (toch beide echte lcc) je ruimbagage inclusief is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Precies, dus wat is de/jouw definitie van lcc dan?

Andere antwoorden (2)

Thomas Cook staat op de lijst van low-cost maatschappijen. Dus in feite is het dus een low-cost maatschappij.
Maar de goedkoopste zijn:
Transavia
EasyJet
Ryanair
Vueling (is een Spaanse maatschappij die op Amsterdam vliegt)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op welke lijst staat Thomas Cook dan? Niet op de lijst in jouw bron en niet op de lange lijst van Wikipedia.
Nee, Thomas Cook is een Britse chartermaatschappij. Ze zullen uiteraard wel eens aanbiedingen met goedkope tickets hebben - zeer afhankelijk van je bestemming - maar low-cost zijn ze niet.

Vanuit/naar Nederland vliegen de volgende low-cost maatschappijen:

Schiphol:

Air Arabia Maroc (Marokkanse maatschappij)
Air One (Italiaanse maatschappij))
Arkia (Israelische maatschappij))
Corendon Airlines (Nederlandse-Turkse maatschappij)
Easyjet (Britse maatschappij)
Eurolot (Poolse maatschappij)
Flybe (Britse maatschappij)
Germanwings (Duitse maatschappij)
Jet2.com (Britse maatschappij)
Pegasus Airlines (Turkse maatschappij)
SunExpress (Turkse maatschappij)
WestJet (Canadese maatschappij)
WOW air (IJslandse maatschappij)

Eindhoven:

Ryanair (Ierse maatschappij)
Wizz Air (Hongaarse maatschappij)

Vanaf Maastricht/Aachen airport en Eelde/Groningen airport vliegen alleen maatschappijen die al eerder genoemd zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lijstje is vol fouten en onvolledig. Arkia is charter, Corendon is charter, Eurolot en Flybe noemen zichzelf regionale airliners en geen low cost carriers. Westjet vliegt niet op Nederland. Transavia noemt zijn lijndiensten low cost. Waar is Norwegian?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt gelijk: Westjet heb ik per ongeluk genoemd, ik denk vanwege de codeshare met KLM. Transavia had ik bewust niet genoemd, Shepherdman had die al in zijn bericht staan. De andere staan op de Wiki lijst van low-cost maatschappijen en als je Corendon en Flybe opzoekt, dan staat daar toch echt lagekostenmaatschappij bij. De andere twee (Arkia en Eurolot) noemen zichzelf inderdaad regionaal. Norwegian heb ik over het hoofd gezien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is het probleem bij Wikipedia of Wikitravel. Iedere gek kan daar neer zetten wat hij wil, Dit soort bronnen, maar ook wat men hier schrijft moet je altijd goed checken. Ik moet toegeven dat Flybe ook voor mij een twijfelgeval is, Zij hebben dus wel mijn site gehaald. (prijzen zijn naar verhouding met dezelfde routes van KLM zeker goedkoper) Corendon staat er bij mij op als vakantievlieger
tinus1969
9 jaar geleden
Maar (nogmaals), is KLM dan niet ook een lowcost carrier? Wat is de definitie, en doet het ertoe?
Ik zou gewoon boeken wat het goedkoopste cq best passende is.