Welke winkelstad in Duitsland is het dichtst bij Den Haag?

Ik wil graag gaan winkelen in Duitsland maar wel in een stad die vanuit Den Haag makkelijk of snel te bereiken is.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
10.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En hoe wil je die bereiken? Met de auto of met de trein?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoi Gilles111, met de auto.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Denk je er aan dat je voor de meeste Duitse steden een milieu stikker nodig hebt! Maar je kan natuurlijk ook P+R parkeren aan de rand van de stad http://www.anwb.nl/auto/nieuws-en-tips/tips-en-advies/milieusticker-voor-stadcentra-duitsland

Antwoorden (3)

Kleve.. Of krefeld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is maar wat je onder winkelsteden verstaat. In Duitsland zijn ook middelgrote stadjes al vaak leuk.
Net over de grens op de lijn Den Haag Arnhem vind je stadjes als Emmerich, Borken en Kleve die allemaal een gezellig winkelcentrum hebben.
Iets verder weg (80 km over de grens) kom je in Oberhausen, Duisburg, Dusseldorf, Monchengladbach of meer naar het zuiden Aachen.

Nog wat verder over de grens, tot 130 km, ben je al in grotere steden als Dortmund, Bochum, Essen of naar het zuiden Keulen. Naar het noorden is Munster ook een leuke stad. Alles in de deelstaat Nordrhein-Westfalen.

Maar ook in Duitsland geldt ' Einzelwurst' voor wat betreft het winkelaanbod.
Overal kom je Kik's, Rewe's, Aldi's en Lidl's en EDEKA tegen maar ook FamilieLand, MediaMarkt en Saturns. Allemaal grootbedrijven in textiel, schoenen, supermarkten en (electro)warenhuizen.

In de grotere steden vind je ook C&A, Karstadt (warenhuis als V&D), Dixons enz naast heel veel kleine zelfstandige winkeltjes en shopjes.

Dus keus te over in ons mooie buurland.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Emmerich is wel leuk als stadje zelf (Rheinpromenade!) maar er staan na de crisis erg veel winkels leeg. Tenminste een paar maanden geleden toen ik er was wel... Dan kun je beter naar Kleve (is ook groter).
Als je het over een echte winkelstad hebt, zou ik zeggen Oberhausen. Hier is namelijk het grootste winkelcenrum van Europa. Het is van maandag tot zaterdag geopend van 10.00 tot 22.00 met 70.000 vierkante meters aan winkels.
Dat is een rechte weg via de A12 van Den Haag rechtstreeks naar Oberhausen, en maar 2 uur rijden.