Hoe kom ik in Leuven met de trein?

In Nederland heb ik gratis OV. Ik wil graag via Roosendaal reizen. Kan ik op station Roosendaal een kaartje (dagretour) kopen voor Leuven? Ik heb gehoord over een kaartje van 6 á 7 euro waarmee ik de hele dag kan treinen in Belgie?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In Roosendaal kan je treinkaartjes kopen voor Belgie. Op de site www.nmbs.be (Belgische spoorwegen) Vind je meer over kaartjes. Ik zag daar iets staan over hele goedkope kaartjes voor jongeren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En als je naar de Belgische site gaat, en je gaat naar de routeplanner, kan je de reis Roosendaal - Leuven intypen. Je ziet dan meer over de reistijden.

Antwoorden (3)

Dat zou dan gaan om de go pass 1, maar dat geldt alleen tussen twee belgische stations. De prijs is zes euro per enkele reis
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.belgianrail.be/nl/vervoersbewijzen/buitenland/roosendaal.aspx
dit is even doorgelinkt naar een verdere pagina waar je kaartjes kunt kopen vanaf Roosendaal naar Leuven online.
In het weekend is het een stuk goedkoper

Toegevoegd na 9 minuten:
oef ik heb even zitten proberen, maar site doet moeilijk vanuit Roosendaal, retour Essen=(wat net onder Roosendaal ligt) Leuven kost 12 euro(boven de 26 kost het 23 euro en in het weekend ook iets van 12 euro) en is wel online te bestellen, maar dan moet je ook een retour Roosendaal Essen hebben (of zwartrijden, en ik weet niet of dat aan te raden is, België controleert meer dan Nederland
9 jaar geleden
In tegenstelling met Roosendaal beschouwt B-Rail Maastricht als een Belgisch treinstation. Dus dit soort kortingskaartjes kan je wel vanaf Maastricht, maar niet vanaf Roosendaal boeken.