Is er een stichting/vereniging/programma waarbij je bij een Eskimo-gastgezin / als Eskimo kunt leven?

Het lijkt me heel leuk om een week / paar weken als Eskimo te leven. Ik vroeg me af of er (net zoals er allerlei uitwisselingsprogramma's zijn voor andere landen) een uitwisselingprogramma is of misschien een vereniging waarbij je als Eskimo of bij een Eskimo-gastgezin kunt leven.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik weet dat veel mensen denken dat Eskimo een scheldwoord is (en dat is waarschijnlijk niet omdat het 'rauwvleeseter' betekent, maar omdat het door anderen aan hen is gegeven en ze liever hun eigen naam gebruiken), maar ik heb het toch gebruikt omdat er niet alleen Inuits zijn op de wereld, er zijn ook Yupiks en andere Eskimostammen. Als we alleen maar 'Inuit' zeggen, is het alsof we iedereen in Europa Nederlander zouden noemen. Daarom heb ik toch ervoor gekozen het woord Eskimo te gebruiken omdat dat alle stammen overkoepelt en voor iedereen duidelijk is.

Lees anders maar uitgebreidere uitleg op deze site: http://kunst-en-cultuur.infonu.nl/volkeren/13963-eskimo-of-inuit.html

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Het enige dat ik kon vinden is een lijst met B&B's en hotels die eigendom zijn van Inuit (zo heten eskimo's). Misschien dat je via een van die adressen verder kunt komen?