Kun je tickets die je via de Spoordeelwinkel hebt gekocht achteraf nog als cadeautje weggeven?

Hoi,

Ik had afgelopen week via de Spoordeelwinkel van Ns twee tickets voor een uitje naar de Keukenhof gekocht inclusief vervoer naar de park.
Nu kunnen we helaas door bepaalde omstandigheden niet meer gaan en ik zou de tickets graag aan vrienden willen geven. Op de twee ticktes voor de Keukenhof staat helaas echter al mijn naam.
Maakt dit iets uit of kunnen ze er gewoon mee binnenlopen. Wordt dit gecontrolleerd en als ja is het voldoende als ze zeggen, dat ik de tickets voor hen heb gekocht waardoor mijn naam er nu opstaat?
Heeft er iemand al problemen gehad met zoiets?
(De tickets voor het vervoer zijn alleen twee codes voor de site van ns, dus dat zou geen probleem zijn hoop ik??? Zijn dus nog niet persoonsgebonden.)

Groetjes

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
1.6K

Antwoorden (2)

Hey, ik denk niet dat het veel uitmaakt. Ben zelf van de week met spoordeel naar duinrell geweest en de conducteurs kijken vluchtig naar t kaartje en lopen door, de buschauffeur zet dr alleen n stempel op en bij t park scande ze enkel de barcode. Zou gewoon moeten kunnen en anders moeten ze het gewoon uitleggen dat ze de kaartjes van jou hebben gehad, zullen ze heus wel begrijpen ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Bij deze ticks ben je verplicht je legetimatie bij je te hebben. Begrijpen is iets anders dan uitvoeren en regels handhaven Kmeewl.
Dus graag bron waarom dit zou kunnen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik had exact dezelfde bonnen via ns en ze werpen enkel n vluchtige blik op t kaartje is 3 maal gebeurd...
Als je e-tickets voor de trein hebt dan kun je deze niet voor een ander gebruiken. Je naam staat er op en je moet je legitimatiebewijs kunnen tonen bij deze tickets. Dit moet omdat de e-tickets geen andere beveiliging hebben dan de naam die er op staat.

"Gewone" treinkaartjes (die gele van loket/automaat) zijn geprint op speciaal papier welke je niet kunt kopiëren en tickets op een OV-Chipkaart kun je ook niet vaker dan 1x gebruiken. Een e-ticket daarentegen zou je net zo vaak kunnen uitprinten/kopiëren als je zelf wil. Om dit soort fraude met kaarten te voorkomen moeten ze dus op naam worden gezet en moet je een ID tonen.

Als je deze kaartjes aan een ander geeft dan de naam die er op staat dan reizen ze met een niet geldig kaartje en kunnen ze een boete krijgen (zelfs een proces-verbaal in verband met fraude). Overigens worden de kaartjes ook niet vergoed door NS. Zie de link onder het kopje "Spelregels voor een geldig e-ticket".

De tickets voor eventueel busvervoer en/of de Keukenhof zelf zou ik niet weten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ah, had je vraag niet helemaal goed gelezen. Als de NS e-tickets nog niet op naam staan dan zouden de mensen aan wie je ze geeft de tickets nog op eigen naam kunnen zetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, voor de trein kregen we alleen maar twee codes. Dus dat zou geen probleem zijn. Je moet achteraf volgens mij nog je gegevens invullen dus ze reizen niet op mijn naam.
Alleen op de Keukenhof tickets staat helaas al mijn naam.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, met die codes kunnen ze e-tickets aanmaken op de site van NS. Dus die kunnen ze dan op eigen naam zetten. Ik denk dat bij de Keukenhof die tickets worden gescand waarna de barcode in het systeem als gebruikt komt te staan. Denk niet dat dat problemen gaat geven.