Waarom gaan mensen eigenlijk nog naar een reisbureau als ze alles toch online kunnen regelen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K

Het beste antwoord

Niet iedereen is even handig met de computer. Er zijn ook gezinnen/huishoudens die geen computer hebben en er zelden of nooit een gebruiken. Denk bijvoorbeeld aan ouderen, allochtonen of laagopgeleiden.

Verder vinden veel mensen het leuk en handig om te kunnen spreken met een specialist(e) op het gebied van reizen. Als ze speciale wensen hebben voor hun reis of reizen, kunnen ze deze meteen aangeven, en op hun vragen kunnen ze direct een duidelijk antwoord krijgen. Dat is lang niet altijd (makkelijk) mogelijk op websites.
Antoni
10 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zelf doe ik veel online, behalve (verre) reizen. Die doe ik bij onze vaste reisbureau. En waarom? Omdat als er iets aan de hand mocht zijn, ik dag en nacht telefonisch contact op kan nemen. Probeer dat eens met een internet boeking. Let wel, we boeken ook "gewone"reizen via internet, maar luxe, verre en "ingewikkelde" reizen, doen we offline. De prijs die je met zo'n reis iets meer betaald, weegt niet af tegen het feit dat je altijd ergens op terug kunt vallen. Op de normale reizen scheelt een internet boeking best met een gewone boeking, echter bij complexe reizen, gaat dit niet op.

Kortom, maak voor je zelf de keuze, een weekje Spanje zou ik online doen, 3 weken China zou in offline doen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is onzin. De grote online reisverkopers zijn beter bereikbaar dan het stenen reisbureau bij jou om de hoek dat alleen tijdens Nederlandse kantoortijden bereikbaar is. Dus snellere service bij de online aanbieders. Ander nadeel van de reguliere reisbureaus is dat ze maar een deel van het assortiment verkopen. Zo staan veel low cost carriers en regionale airliners niet in het aanbod van de boekingsprogramma's die reisbureaus gebruiken. Ik denk hierbij aan o.a Amadeus. Bij een ingewikkeld ticket zou ik zelf veel meer vertrouwen hebben in de specialisten van bijvoorbeeld Tunafish dan in het reisbureau om de hoek
Bij het reisbureau krijg je goed advies zoeken ze ook de goedkoopste prijs en je wordt niet zo maar op gelicht een reis boeken is via internet niet altijd goedkoper zoals veel mensen wel denken ook kunnen ze je helpen met een goede reisverzekering het vooraf boeken van excursies of een huur auto
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
jodyenboyke
10 jaar geleden
Niet mee eens. Allemaal commercieel belang. Ben altijd goedkoper uit online, reisverzekering en excursies te plaatse boeken. Adviezen om bijv. niet zelf je resort af te gaan en excursies alleen bij hen, is puur en alleen voor hun portemonnaie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een reisverzekering te plaatse boeken? Erg vreemd en ik denk dat geen enkel reisbureau zal zeggen alleen excursies bij hun te boeken de keuze ligt altijd bij de klant
Wat Antoni schrijf klopt. Sommige mensen hebben helaas niet de handigheid om goed te zoeken op internet (helaas heeft A wel vooroordelen over wie dat zijn)

Mensen hebben geen tijd om het zelf uit te zoeken. Andere redens dat mensen bij een stenen reisbureau boeken is gewoon onzekerheid of omdat ze geen creditcard hebben
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Dank voor je compliment over mijn antwoord. Ik heb geen vooroordelen over de digitale kloof. In de groepen die ik noem, hebben de mensen over het algemeen minder toegang tot computers en tot internet, en minder mogelijkheden om die toegang voor henzelf te verbeteren. Verschillende onderzoeken hebben dat aangetoond. Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Digitale_kloof
Het gaat maar om een klein bedrag, maar als je twee zaken, bijvoorbeeld twee losse tickets, in één keer boekt bij een reisbureau, dan betaal je ook maar 1 keer boekingskosten. Boek je die 2 tickets online, dan betaal je per boeking die boekingskosten. Voor sommige mensen kan dat verschil net genoeg zijn.