Waar vind ik klimaatinformatie over Kroatië (met name Istrië)?

Er begint zich een vaag plannetje te vormen om Kroatië te bezoeken. Wellicht Istrië, maar dat laatste is nog niet zeker. In verband met andere al geplande vakanties (van mijzelf en van mijn reisgenoten) zou de reis in de tweede helft van september of in oktober moeten plaatsvinden.

Waar vind ik klimaatinformatie over Kroatië en/of Istrië in deze periode van het jaar? Ik ben met name geïnteresseerd in temperatuur en neerslag.

Cryofiel
10 jaar geleden
in: Vakantie
Poet
10 jaar geleden
http://www.iten-online.ch/klima/europa/kroatien/pula.htm

Het beste antwoord

Op de site van klimaatinfo.nl

http://www.klimaatinfo.nl/kroatie/istrie.htm
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Istrië: September:

Gemiddelde maximum temperatuur: 24°C
Gemiddelde minimum temperatuur: 15°C
Gemiddeld aantal uren zon per dag: 7 uren
Gemiddeld aantal dagen neerslag per maand: 10 dagen
Gemiddeld aantal mm neerslag per maand: 101-200 mm
Gemiddelde zee temperatuur: 23°C Oktober: Gemiddelde maximum temperatuur: 19°C
Gemiddelde minimum temperatuur: 11°C
Gemiddeld aantal uren zon per dag: 5 uren
Gemiddeld aantal dagen neerslag per maand: 12 dagen
Gemiddeld aantal mm neerslag per maand: 101-200 mm
Gemiddelde zee temperatuur: 19°C Toegevoegd na 7 minuten:
Kroatië: September: " " ": 24°C
" " ": 16°C
" " " " " ": 8 uren
" " " " " ": 11 dagen
" " " " " ": 101-200 mm
" " ": 23°C Oktober: " " ": 19°C
" " " : 12°C
" " " " " ": 6 uren
" " " " " ": 12 dagen
" " " " " ": 101-200 mm
" " ": 20°C Bronnen:
- http://www.klimaatinfo.nl/kroatie/istrie.htm

Andere antwoorden (2)

Ikzelf ga sinds 3 jaar nu naar Kroatië, 3 jaar geleden mijn eerste kennismaking was tijdens onze personeelsreis, dit was ook in oktober, we waren in het zuiden van Kroatie, hadden toen van de 4 dagen, 3 mooi weer. Weer is in september/oktober minder stabiel, Istrie is daarom af te raden, beter aan de kust in Dalmatië. Wij laten onze reizen nu altijd door Puur Kroatie regelen, zij weten echt alles over kroatie, je krijgt van hen de beste tips waar te gaan en staan, en dus ook over weerbeeld weten ze alles, de tabellen zijn een prima bron alhoewel het soms zeer lokaal is hoe het weer zich gedraagt zo hebben wij ervaren. Wij zaten vd zomer op Krk, hele dag zon, tegenover op eiland Cres en Istrie had het bijna de hele dag geregend, hemelsbreed liggen deze bestemmingen zo dicht bij elkaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je kan ook in de atlas kijken!!!!
Moet je in de grote bosatlas kijken en dan je land opzoeken en dan naar klimaat.
hopelijk kan je er wat mee
suc6