Bij de douane is mijn ID-kaart ingenomen. Waar is het nu?

Een paar weken geleden ging ik naar Engeland. Bij de douane hebben ze mijn ID-kaart ingenomen, omdat het nog op vermist stond van een paar jaar geleden. Ik mocht toch Engeland in met een bewijs en mijn ID-kaart zou teruggestuurd worden naar Nederland. Ik heb tot nu toe geen bericht erover gekregen en vraag me dus af waar het gebleven is. Met wie zou ik contact op moeten nemen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
gvrox
10 jaar geleden
Het lijkt me een beetje een rare gang van zaken, dat je nog wel het land in mocht (maar wel prettig), Maar als je eenmaal weet waar de ID-kaart nu is, wat verwacht je daarna ?
gvrox
10 jaar geleden
Hoe kan je nu een ID kaart bij je hebben die gestolen was ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het was dat jaar weer teruggevonden en ik had het weer opgehaald bij de gemeente. Daarom is het ook zo raar dat het nog op vermist stond.
gvrox
10 jaar geleden
Vreemd, eenmaal vermist, blijft vermist, ook als het teruggevonden wordt. De gemeente had het nooit terug mogen geven.

Antwoorden (1)

Ga naar de gemeente, afdeling burgerzaken (de afdeling die ID-kaarten verstrekt). Die afdeling kan je helpen of doorverwijzen.

Waarom stond je ID-kaart op vermist?
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een paar jaar geleden was mijn ID-kaart gestolen, ik heb contact opgenomen met de gemeente, maar die kon ook niets voor me betekenen. (ik ga er nog wel achteraan)
tinus1969
10 jaar geleden
Klinkt alsof die kaart nooit meer terugkomt. Ga een nieuwe halen; die staat bovendien gegarandeerd niet als 'vermist' genoteerd.