Wat zijn de verschillen tussen een freestyle snowboard en een all mountain snowboard?

Ik snowboard nu 6 jaar, elk jaar 1 week, telkens met een huurboard. Ik ben echter van plan om een eigen board te gaan kopen. Het laatste jaar ben ook wat meer gaan freestylen en ik vind dit ook erg leuk om te doen. Wat voor snowboard past dan het beste bij mij? Een freestyle snowboard of een all mountain, en wat zijn de verschillen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Het beste antwoord

Een eigen snowboard hebben heeft heel veel voordelen zo kun je de binding altijd instellen zoals jij het wilt en krijg je niet zomaar iets voorgeschoteld hoewel het vaak wel mogelijk is om dit te veranderen, voelt het niet altijd even fijn en tenslotte brengt een eigen snowboard nog vele voordelen met zich mee. Zelf heb een all mountain snowboard. Ik snowboard al ruime tijd maar niet op hoog niveau. Het verschil wat ik mee gekregen heb is dat een freestyle snowboard flexibeler is en makkelijker is om mee te draaien waardoor je stunt kan doen ook op minder hoog snelheid. all mountain zegt het eigenlijk al een klein beetje: Voor alles een beetje goed zo kun je hiermee ook wat stunts doen en is het goed voor elk situatie. Wil je echt freestylen en over objecten een slide etc maken dan raad ik een freestyle snowboard aan. Dan heb je nog freeride dit is meer voor grote afstanden en je snel naar beneden wilt je kan er makkelijker mee curven op hoge snelheid. All mountain is dus gebalanceerd tussen freeride en freestyle, van beide kanten heeft het een klein beetje iets. Daarom is een all mountain de perfecte snowboard voor beginners
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor je reactie. Ik zit zelf dus enorm te twijfelen. Want er zijn dagen dat ik alleen in het funpark zit, maar ook dat ik alleen afdalingen doe. Hoe goed is een freestyle board voor afdalingen? Ik heb wel gehoord dat die bij hogere snelheden erg gaat trillen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar heb ik zelf geen ervaring mee. Wel lijkt mij, het een logisch geval dat een flexibel object meer trilt op hoge snelheid dan iets wat harder is..