Moet je als Canadees met 2 kinderen woonachtig in Nederland (dus 2 nationaliteiten) een visum aanvragen voor Amerika voor verblijf van >90 dagen?

Doel volwassene: werk en de kinderen gaan daar tijdelijk naar een Internationale school.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
tinus1969
10 jaar geleden
Wat zijn de regels voor Canadezen die wonen in Canada? Iha is namelijk nationaliteit leidend, niet verblijfplaats; hebben de kinderen ook de Canadese nationaliteit?

Antwoorden (1)

Bij mijn weten moet je ALTIJD een visum aanvragen bij een verblijf van langer dan 90 dagen. Bedoel je met twee nationaliteiten een dubbele nationaliteit of de kinderen Nederlands en ouder Canadese? Mogelijk kan je meer info vergaren via onderstaande link: http://www.verenigdestaten.info/soorten-visa-voor-de-verenigde-staten-van-amerika/

Toegevoegd na 47 seconden:
Aanvulling: Een Visum is altijd benodigd als men dara aan het werk gaat. Zonder Visum is werken in de USA strafbaar.