Hoe of waar plan je een betaalbare citytrip per trein of bus naar bv. Berlijn?

Even verduidelijken. Ik zou graag eens een citytrip plannen naar één van onze buurlanden (ik ben uit België), maar ik heb zoiets nog nooit met een trein of bus gedaan. Hoe zorg je er bv. voor dat je trein of busreis aansluit bij je hotel of dat je vanaf het station bij je hotel geraakt? En waar kan ik dit dan boeken, want op bv. Neckermann kan je enkel voor het vliegtuig opteren bij een uitstap naar bv. Berlijn. Wat ik tot nog toe heb gevonden zijn prijzen die oplopen tot + 500 euro voor 2 personen per trein. Dit lijkt me vrij veel.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
ronron1212
10 jaar geleden
Misschien moet je eens beter kijken vanuit Amsterdam was ik 2 x ongeveer 150 euro kwijt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn vriendin en ik gaan meermaals per jaar naar Berlijn. We boeken dan altijd een treinticket via NSHispeed, ca. 80 euro p.p. retour vanuit Hengelo.
Het eerste vervoer naar het hostel waar wij altijd zitten (Pegasus hostel) doen we per taxi vanaf Hauptbahnhof. Dit kost ongeveer 10-15 euro. Soms gaan we, voor een eurootje meer ofzo, naar Ostbahnhof. Vanuit daar is dit hostel lopend te bereiken in ca. 15 minuten. Het hostel zelf heeft ook hotelkamers met eigen douche, handdoeken en bedlinnen. Wij reizen doorgaans buiten het hoogseizoen en zijn dan samen pakweg 300 euro kwijt voor een hele week. Als je het echt basaal wilt aanpakken (gedeelde slaapzaal met gedeelde douche) ben je voor 11 euro per persoon/per nacht al klaar. http://www.pegasushostel.de/ Als onze bagage eenmaal in het hostel ligt, gebruiken we vrijwel alleen nog het openbaar vervoer. Dit is in Berlijn erg goed geregeld en voor een paar tientjes kan je met z'n tweeën een week lang onbeperkt reizen, afhankelijk van de regio waar binnen je wilt reizen. (voor ons is AB voldoende; als je ook Potsdam en dergelijke regelmatig bezoekt is de wat duurdere ABC aan te raden) 's Nachts na pakweg 3 uur rijden de meeste metro's niet meer. Hier hebben wij zelden 'last' van, aangezien de meeste feestjes wel tot in de ochtend/middag doorgaan. ;-)
Op de spaarzame momenten dat we toch ergens in het centrum zitten en geen vervoer hebben, pakken we gewoon een taxi. Overigens: Als je net buiten het centrum uit eten gaat, ben je doorgaans voor 10 euro voorzien van een goede (vegetarische) maaltijd, inclusief een paar drankjes. Tevens hebben veel cocktailbars in Berlijn happy hour van 5 uur 's middags tot 5 uur 's nachts. Je hebt dan voor 3 euro al een flink glas stevig gemixte cocktail. ;-) Hopelijk kan je wat met deze informatie!

Het beste antwoord

Airstop is een touroperator voor jongeren die willen reizen voor weinig geld. Je vindt een Airstopkantoor in alle grote steden in Vlaanderen: Antwerpen, Brugge, Brussel, Gent en Leuven. Er bestaat ook de mogelijkheid om online of telefonisch te boeken (maar dan heb je een kredietkaart nodig zoals VISA bijvoorbeeld). Ik ben zelf ook al met Airstop op citytrip geweest en zij hebben enkel deals met spoorwegmaatschappijen. Een treinreis is duur als je een klein budget vooropstelt, dus raad ik je aan om je vervoer te boeken bij Eurolines. Eurolines is een busmaatschappij waar je voor een spotprijs door heel Europa kunt reizen. Een enkele reis naar Berlijn kost ongeveer 32 euro per persoon.

www.airstop.be
www.eurolines.be

Toegevoegd na 4 minuten:
* Ik raad je aan om via Airstop je jeugdherberg of hotel te reserveren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Beetje moeilijk om antwoord te geven, daar je erg vaag bent in je vraag.

Om je Berlijn voorbeeld maar te gebruiken:

Een aantal mogelijkheden om daar te komen vanuit België: Met het vliegtuig met Easyjet vanaf Brussel nationaal airport. Met de trein vanaf Brussel met 1 overstap. Is duurder dan vliegen met Easyjet. Echt discount met de Eurolines bus vanaf Brussel.

Bijna alle steden hebben wel een zoekmachine waarin je je route kan ingeven. voor Berlijn is dit. http://www.fahrinfo-berlin.de/Fahrinfo/bin/query.bin/en

Toegevoegd na 1 minuut:
www.Expedia.nl heeft wel leuke pakketten vanaf Brussel met Easyjet waarin ook met korting een hotel zit