hoe weten ze waar er file staat?

En met 'ze' bedoel ik: De Radio, Nu.nl, en matrixborden op de weg.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (4)

Dat weten ze door het meten van de dichtheid van mobiele telefoons op de weg en anonieme peilingen bij routeplanners met een sim-kaart aan boord.
escape
10 jaar geleden
Wat dacht je van al die camera's die overal langs de wegen hangen? We worden constant gevolgd......
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
Die worden bekeken door de verkeerscentrales
https://beeldbank.rws.nl/(S(td4eay0rdz5l4lggdcpiw3jy))/MediaObject/Details/Verkeerscentrale_Velsen_Zuid__monitor__beeldscherm__bewaking_omgeving_A9_427921
Rijkswaterstaat gebruikt de lussen in de weg om de snelheid van het verkeer te meten. Hiernaar handelen de matrixborden. De commerciele bedrijven gebruiken de gsm gegevens zoals in bovenstaand antwoord omschreven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb wel eens gehoord dat bv tomtom de mobiele telefoon gebruikt om de snelheid van verplaatsen te meten.
Dit gaat werkt dan zo, je connect met een cel van je provider en de verplaatsing naar de volgende cel wordt in tijd bijgehouden. Nu ben je daar niet alleen in dus als je file hebt, zal je ook veel metingen kunnen doen en de vertraging behoorlijk goed kunnen vaststellen.
Deze info wordt dan door tomtom gebruikt om een file waarschuwing en eventuele omleidingen naar tomtom gebruikers te sturen.