Tot waar in zee heb je nog 'nederlands bereik' en 'nederlands internet' ? (Zie omschrijving)

Stel, ik ga met een boot vanaf de nederlandse (west) kust naar de engelse oost kust. Tot hoe veel KM in zee heb ik nog bereik en kan ik bellen/smsen op nederlandse kosten en tot hoe veel KM in zee heb ik nog gewoon nederlands internet? Is daar een speciale grens voor, ofzo?

Ik vroeg het me af omdat ik over 3 weken naar londen ga, maar dan vanaf calais, frankrijk. Maar toch leek het me een leuke vraag.

Bvd!!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
3.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn ervaring is dat het bereik enkele km uit de kust al weg is. Op zee wordt door ferrymaatschappijen gebruik gemaakt van speciale operators als http://www.maritime-suppliers.com/supplier/infosupp.aspx?company=9959 Wat betreft Internet maakt ferry gebruik van satellietcommunicatie. Zie als voorbeeld:
http://www.dfdsseaways.nl/aan-boord/wifi/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Toen ik met mijn zeilboot in de haven van Dover lag (zo'n 15 jaar geleden) kon ik alleen maar bellen via een Franse provider.
Ik denk dat ik in de "schaduw" van de krijtrotsen lag. Maar Frankrijk ligt zo'n 20 kilometer verderop en tóch had ik bereik!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik bedoel natuurlijk: zo'n 20 mijl, een dikke 37 kilometer. (Dat is dus drie keer zover als paulus811 aangeeft. Maar je had destijds nog geen internet op je Nokia'tje, dus het ging puur om het kunnen bellen.)

Antwoorden (1)

Je moet ongeveer binnen 12 kilometer van een zender zijn om bereik te hebben, maar weersinvloeden en obstakels kunnen die afstand (flink) verkorten.
paulus811