Beiden zijn 2 meter lang, maar een kingsize is 1,90 breed en een queensize is 1,60 breed.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Utrecht
10 jaar geleden
In de VS is een kingsize vaak 2x2m en een queen maar 1.40 breed.
Daarvoor krijg je je er vaak ook twee (double queen): voor de hele family.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Leuke informatie, bedankt.
Bovenstaand antwoord hier is fout. Een queen is groter dan een king. In orde van grootte, van kleinst tot grootst zijn het, twin, full, king, en queen. Ook kunnen de exacte meting weer iets verschillen op basis van fabrikant, maar over het algemeen zullen ze in de buurt komen van wat bovenstaande user hier voor cijfers aangeeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Er staan bij het eerste antwoord toch twee bronnen die bewijzen dat het klopt. Terwijl jij géén bron geeft om aan te tonen dat jij het beter zou weten...
tinus1969
10 jaar geleden
Inderdaad: http://en.wikipedia.org/wiki/Bed_size#Standard_North_American_sizes