Kan ik met een Visitor Oyster Card in Londen met de Gatwick Express/Bus naar Londen toe(Victoria Station)?

Goedendag,

Ik ga binnenkort met een vriend van mij een week naar Engeland. Ik heb alleen een klein probleempje want ik weet niet zeker hoe het zit met de vervoerspassen. We nemen waarschijnlijk een Visitor Oyster Card die we willen bestellen op deze website: http://bit.ly/1gWHLXx

We komen aan op Gatwick Airport en we moeten naar Clapham. Ik heb gelezen dat we de Gatwick Express (trein) kunnen nemen of de bus.
Links:
Trein: http://bit.ly/1cbFPmo
Bus: http://bit.ly/1jm2TGO

Mijn vraag is dus: Kan ik met een Oyster Card de trein/bus nemen naar Victoria of moet ik daar apart voor betalen?

Ook wil ik weten of ik de Oyster Card op tijd binnen kan krijgen want ik ga op 22 Februari weg.
Vanaf Victoria Station moet ik naar Clapham, waar kan ik dat het beste mee doen? De Bus/Trein/Metro?
Het zou handig zijn als dit vervoersmiddel wel onder de Oyster Card zou vallen.

Hopelijk snapt u mijn vraag/vragen en kunt u mij z.s.m. verder helpen.

Met vriendelijke Groet,

S. ten Brinke

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
2.7K

Antwoorden (1)

Je moet in ieder geval niet de Gawick Express nemen. Deze is te duur en brengt je niet naar Clapham.

Handigste verbinding is de rechtstreekse trein vanaf Gatwick trein station naar Clapham Junction station van Southern Railways.

Volgens mij is de Oyster card hierop niet geldig, maar ik weet dit niet zeker.

Gebruik de traveline routeplanner om je route verder uit te zoeken www.travelinesoutheast.org.uk

Toegevoegd na 11 minuten:
Als je Oyster card vandaag besteld heb je hem wel op tijd binnen. Het is binnen Londen altijd de voordeligste manier van reizen. Want er zit een maximum tarief op en als je over dat bedrag gaat reis je de rest van de dag gratis. En enkeltjes voor de Londen Tube zijn naar verhouding schrikbarend duur. Je kan hem trouwens ook op Gatwick airport kopen (zie link)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
tinus1969
10 jaar geleden
Oyster Cards kun je op elk bemand metrostation kopen. Ze zijn (of waren in ieder geval kortgeleden, er verandert nog wel eens wat) niet geldig in de treinen van/naar Gatwick.
Spoorkaartjes kun je op het station van Gatwick kopen; gebruik een automaat en mijd de lange rijen met toeristen voor het loket.