Is Egypte veilig om op vakantie gaan?

Ik wil met mijn 2 dochters op vakantie en vraag me af of Egypte veilig is om naar toe te reizen voor ons?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
3.6K
Castle
10 jaar geleden
NIET DOEN! Op internet wordt er bijna uitgeschreeuwd hoe vrouwonvriendelijk het er is. Verkrachtingen, berovingen en zelfs moord. Er is nog een wetteloosheid.
Ivana
10 jaar geleden
Als je in een resort verblijft en er niet uitgaat ben je aardig beschermd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is niet helemaal waar Ivana. Lees de nieuwsberichten van de laatste weken maar. En los daarvan, je moet dan ook nog van het vliegveld naar je resort toe.

Het beste antwoord

Ik zou zeer zeker het risico niet nemen. Zie hieronder het reisadvies van de Rujksoverheid.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reisadviezen/egypte

Zeer jammer overigens. Ik heb een reis door Egypte gemaakt in januari 2012, prachtig land.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor je antwoord. Het is inmiddel Marokko geworden. Hebben er super veel zin in!
Grtjs,
Saskia

Andere antwoorden (1)

Hoi Saskia,
Ik ben zelf een Egyptenaar en raad je af om met 2 dochters en als 3 vrouwen op vakantie te gaan naar Egypte. Egypte is helaas zeer onveilig en vrouwonvriendelijk geworden. 99,3% van de vrouwen heeft wel eens ongewenste seksuele intimiteiten ervaren of nog erger. Door de ellende op het moment daar komt ook het risico van aanslagen op toeristen en overheidsinstellingen erbij. Dus in mijn ogen loop je als vrouw en toerist dus dubbel gevaar. Maar je kunt het risico natuurlijk altijd nemen.
google maar eens op "egypte onveilig vrouwen"