Hoe heet het informatieboek dat vroeger bij het boeken van een reis bij het reisbureau werd geraadpleegd?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
2.6K
Antoni
10 jaar geleden
Je kan nu nog altijd informatieboeken, brochures en reisgidsen raadplegen bij reisbureau's.
SimonV
10 jaar geleden
Volgens mij Toeristiek.

Antwoorden (2)

Een reisbrochure of een vakantiebrochure.

Zo worden de boeken nog steeds genoemd: op veel websites van reisbureaus kan je ook tegenwoordig nog brochures bestellen, via de site inzien, of downloaden als PDF-bestand.
Antoni
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De reisbrochure die Antoni bedoelt wordt meestal reisgids genoemd. En als je meer een officieel naslagwerk bedoelt dan inderdaad het boek Toeristiek.
Waarschijnlijk bedoel je Toeristiek. Dat werd vroeger als boek uitgegeven t.b.v. reisbureaus en bevatte objectieve informatie over bestemmingen en accommodaties. Tegenwoordig is deze informatie ook beschikbaar op het internet: www.toeristiek.nl.