Mag ik hagelslag meenemen in je baggage in het vliegtuig?

Ik ga binnenkort naar Engeland, en mijn vraag is of ik hagelslag en pindakaas mee mag nemen het vliegtuig in? als ruim bagage.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
12.4K

Het beste antwoord

Over vrijwel alle vloeistoffen wordt moeilijk gedaan in de handbagage. Droge spullen zoals hagelslag, snoep etc. mag gewoon mee. Denk dat je met pindakaas in je handbagage nog wel kan wegkomen als je het in 100ml containers doet van plastic (ipv glas). De vraag blijft dan wel of je dan niet beter in Engeland kan kopen, of het eten tijdelijk even staken ;-). Verzenden is natuurlijk altijd een mogelijkheid naar het hotel/pension waar je verblijft.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je met ruimbagage bedoelt in de koffer, dan kan je het daar wel in stoppen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt voor je reactie. Ik bedoel inderdaad het ruimbagage.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!

Andere antwoorden (4)

Ja hoor, dat mag. Ik zou de pindakaas wel in een plastik pot doen/kopen. Ik zelf neem altijd Nescafe mee. Soms willen ze het zien, maar het is altijd ok.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dank je wel voor je antwoord!
Denk er aan dat de pindakaas niet in de handbagage mag of de originele verpakking van de pindakaas mag niet groter zijn dan 100ml
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dank je wel voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@koentje. Het wordt om die reden toch echt uit je handbagage verwijderd. Of jij het nu wel een gel vind te ja of te nee daar wordt niet naar gevraagd
Pindakaas mag sowieso niet mee in de handbagage (eigen ervaring), je kunt het uiteraard wel goed verpakt in je koffer stoppen. Hagelslag mag je zo veel meenemen als je wilt (zolang je maar binnen het toegestane gewicht blijft;).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bamibal
10 jaar geleden
Er wordt ook niet gevraagd naar handbagage, maar ruimbagage.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dank je wel voor je antwoord!
dat mag gewoon. eten mag gewoon alleen vloeistoffen niet mits een bepaalde hoeveelheid die je dient te plaatsen in een plastic zakje die je daar kunt krijgen