zit er in de Lonely Planet: south america on a shoestring, minder informatie over bv. peru dan bij de LP van peru alleen?

ik ga reizen maar ik ben bang dat in de lonely planet on a shoestring, erg veel informatie mist en dat er vooral globaal over ieder land word geschreven. natuurlijk wel iets minder maar ik vraag me af of het wel te overzien is of dat het dan een beetje zonde van het geld is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (3)

Een boek dat maar over 1 land gaat zal meer info geven dan wanneer datzelfde boek 5 landen moet beschrijven, maar kijk ook naar het aantal bladzijdes. Ga eventueel eens op de bieb kijken welke boeken ze hebben zodat je op je gemak kunt kiezen
10 jaar geleden
Natuurlijk staat er in die over Peru meer over het land dan in die van Zuid-Amerika. Maar ik kan je verzekeren dat beide prima reisgidsen zijn. De essentiële zaken staan ook in die van Zuid-Amerika. Wil je niet al te veel meeslepen, is dat een goede optie. Blijf je alleen in Peru, dan zou het verstandig zijn ook alleen die van Peru alleen te nemen. Je bespaart door de overnachting tips sowieso al veel geld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vind de informatie in de Shoestring edities te beperkt en reis zelf altijd met landengidsen. Wat je zou kunnen overwegen is om de landengidsen te downloaden en die mee te nemen op tablet, laptop o.i.d. (Op de Lonely Planet site kan je ook delen van een gids tegen een lager tarief) downloaden.)

Advies van mijn kant: Ik vind de LP's van Zuid America niet zo sterk en heb voor Latijns Amerika de voorkeur voor de Footprint gidsen. (ook deze zijn in delen te downloaden)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helemaal gelijk: Voor Zuid-Amerika is Footprint de standaard.
En voor Afrika vind ik de Bradt's erg goed.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De Bradt's. Ik heb er een aantal keer mee moeten reizen omdat er geen redelijk alternatief was. Ik vind ze helemaal niks en ik vind er geen doorkomen aan (saai)