Waar kan ik een klacht indienen over een reisbureau?

Wacht nu al bijna twee maanden op een refund en wordt van het kastje naar de muur gestuurd

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
2.2K

Het beste antwoord

In eerste instantie moet je bij het reisbureau zelf zijn, maar die zal ongetwijfeld direct verwijzen naar de touroperator waar de reis geboekt is.
Mocht het allemaal niets uithalen, dan zou je contact op kunnen nemen met de geschillencommissie reizen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat doorverwijzen naar de touroperator zullen veel reisbureaus wel proberen, maar dat hoef je absoluut niet te accepteren. Je hebt namelijk een overeenkomst gesloten met het reisbureau, niet met de touroperator. Dat de touroperator niet over de brug komt, is dus het probleem van het reisbureau, niet van jou. Het reisbureau is een verplichting aangegaan, en jij hebt er niets mee te maken als een derde partij in gebreke blijft. Het is hetzelfde als wanneer je een kledingstuk in de winkel koopt, en het na één keer dragen uit elkaar valt. Dan ga je terug naar de winkel, en accepteer je het ook niet als ze je doorverwijzen naar hun naaiateltier in Bangladesh.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De reis was geboekt via Expedia, de vlucht zou zijn met BMI. Van Expedia is mij een volledige refund toegezegd, alleen hebben zij een bevestiging nodig van BMI dat de vlucht geannuleerd is (zeggen ze).
Heb net met de rechtswinkel gebeld en die zegt dat in de voorwaarden van expedia staat dat zij niet verplicht zijn om een refund te doen. Expedia zegt dat zij dit uit coulance doen vanwege het grote aantal geannuleerde vluchten afgelopen winter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wow, staat dat in de voorwaarden? Beetje raar, dan heb je nooit een poot om op te staan.
Verwacht wel dat BMI namelijk een refund aan Expedia doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jawel, Expedia wacht op reactie van BMI. Als die bevestigen dat de vlucht geannuleerd is krijg ik een volledige refund (tickets + hotel). Dat heb ik zwart op wit van Expedia.

Andere antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het reisbureau is aangesloten bij de ANVR dan kun je een klacht indienen bij de ANVR ( Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen ) mocht dit niet zo zijn dan zou je inderdaad een gschil aanhangig kunnen maken bij de de Geschillencommisie reizen.
Maar ik zie dat je in je tags BMI hebt staan dit is een vliegtuig maatschappij. als je een teruggave reisgeld wil hebben zul je dit rechtstreeks moeten doen bij BMI als dit om een claim voor denied boarding compensation gaat dan raad ik je aan om je claim in te doenen bij www.euclaim.nl zij kunnen je heel makelijk helpen bij het claimen van je DNBC let op gemiddelde claim duurt een half jaar !