bestaat er een land waar je niet naar een bepaald land mag reizen met een paspoort?

Op mijn paspoort staat dus dat ik naar alle landen kan gaan.
Een vriend van me zei dat als je een paspoort van de VS (je een burger bent van de VS dus) hebt, je niet naar Cuba mag gaan.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
2.5K

Het beste antwoord

Je mag als Nederlander in principe naar alle landen toe, maar het is niet zo dat je overal zomaar wordt toegelaten. Voor veel landen (buiten Europa!) moet je een visum aanvragen, als deze wordt afgewezen, mag je het land niet in.
Er zijn landen die het hun burgers verbieden om naar een ander land te reizen. Het voorbeeld dat je aanhaalt USA/Cuba is een mooi voorbeeld. Het is Amerikanen officieel niet toegestaan om naar Cuba te reizen en het is Amerikaanse bedrijven niet toegestaan om reizen aan te bieden die direct of indirect naar Cuba gaan. Natuurlijk gebeurd het wel, maar vaak reist men dan via Mexico of Canada, maar het mag niet.
In het Nederlandse paspoort staat dus dat je overal naar toe mag, maar het is niet ondenkbaar dat er misschien ooit ook een beperking komt. Als dit zo is, zal dit duidelijk gecommuniceerd worden, maar ik denk niet dat het in het paspoort komt te staan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Daar heeft ie gelijk in maar via Mexico mag het wel maar het is zo erg dat toen ik vorig jaar in Cuba was
er gewaarschuwd werd om geen stempel in je paspoort te laten zetten als je later nog naar Amerika wou
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor een aantal Arabische landen zal dit waarschijnlijk Israël zijn. Dit was zo in ieder geval in het verleden en ik neem aan dat dat nog zo is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je mag met je Nederlandse paspoort niet zomaar naar Rusland.
Dan moet je eerst een inreisvisum / toeristisch visum halen (aan te vragen bij de Russische ambassade), voor je het land in mag.

http://www.visatorussia.com/nl/russianvisa.nsf/visa_requirements.html
en
http://www.dim-sum.nl/rusland-en-oekraine/landeninformatie/reisdocumenten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ah, dan had ik dat inderdaad niet helemaal volledig begrepen. Bedankt voor de duidelijke reactie!