Kan ik skien met gescheurde enkelband ?

3 weken geleden m'n enkelbanden gescheurd. Heb nog heel veel pijn en volgens de dokter gaat het herstel te langzaam nu dus maar naar fysio ik loop nog op krukken en elke dag een brace om maar de pijn trekt ook langs m'n kuit naar boven. Nu is mijn vraag of ik kan skien over 3 weken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
5K
Ritsuka
10 jaar geleden
Je loopt nu nog op krukken en wil zometeen al op ski's ?!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Over 3 weken.... En thuis strompel ik wel van de bank naar de koelkast... Maar als ik naar buiten ga kan ik niet zonder want in schoenen kom ik ook niet
Ritsuka
10 jaar geleden
Je bent dan echt nog niet hersteld

Antwoorden (1)

Nee, dat gaat niet lukken, met normaal herstel kun je na 12 weken pas weer sporten, een wandeling maken gaat wel lukken en de kroeg in lukt ook, maar het skiën gaat echt niet lukken. Gun je enkelbanden de tijd om normaal te herstellen en overbelast het niet, als je dat wel doet, dan kun je er nog maanden of jaren last van houden.
Overleg met de fysiotherapeut, wat wanneer echt kan.