kan ik met een aow wonen in thailand?

kan ik goed leven van een basis aow in thailand

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
12K

Antwoorden (3)

AOW bij vertrek naar Thailand
Als je in Thailand gaat wonen, kun je het AOW pensioen met eventuele toeslag (blijven) ontvangen, zolang je aan de voorwaarden voldoet. Je blijft in Thailand recht houden, omdat er een verdrag is gesloten met afspraken over de controle op het recht op uitkeringen.
10 jaar geleden
Om in Thailand te kunnen wonen en een jaarvisum O voor gepensioneerden te verkrijgen, moet je een bedrag van 20.000 Euro minimaal 3 maanden hebben staan of regelmatige inkomsten van 40.000 baht per maand of een combinatie daarvan moeten hebben. Kijk maar eens naar onderstaande link. Daar staat alles duidelijk beschreven.

Toegevoegd na 6 minuten:
Wat iemand als goed leven ziet is natuurlijk individueel. Wil je in Thailand veel drinken en Nederlandse kost eten, is het zeker niet zo goedkoop. Kook je zelf, scheelt het en met een goede Thaise partner kan het leven aangenaam zijn. Een huis of woning huren is buiten Bangkok spotgoedkoop. Ik had een tijdje een huis met zwembad voor 300 euro. Ziektekostenverzekering is echter duurder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een Amerikaans onderzoek heeft Thailand op de lijst van de 22 beste pensionering bestemmingen geplaatst als de nummer 9
Op 8 aspecten werd er geoordeeld: vastgoed, speciale pensioenuitkeringen, kosten van levensonderhoud, gemak van integratie, entertainment en voorzieningen, gezondheidszorg, pensioen infrastructuur en klimaat. Je kunt kiezen om te leven in de drukte van het bruisende Bangkok of in het groene noorden van Thailand waar het leven rustig, vredig en zeer goedkoop is. Een andere optie is het zuiden van Thailand met zijn mooie witte stranden en azuur blauwe wateren.

Thailand staat in de Top-10 van de meest populaire bestemmingen waarnaar men wil emigreren op de 9e plaats. Dat zegt natuurlijk iets. Zie de eerste bron.

Om je permanent te vestigen moet je wel de beschikking hebben over zo'n 800.000 Baht. Netto AOW-inkomen voor een jaar is ongeveer 500.000 Baht. Als er een spaarrekening is van bijvoorbeeld 10.000 euro voldoe je al aan de eis dat je over 800.000 Baht moet kunnen beschikken. Pensioenen zoals AOW-pensioen uit Nederland zijn in Thailand vrijgesteld van belastingheffing. Zie de tweede bron.

Er is een thailandforum. Daar wisselen gebruikers ervaringen uit. Zie de de derde bron.