Mag je zaden meenemen van Holland naar Sint Maarten per vliegtuig?

Een vriend van mij gaat emigreren naar sint Maarten.
Als afscheidskado wilde ik hem iets met zaden geven.
Is dit toegestaan om mee het vliegtuig in te nemen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
3.5K

Antwoorden (2)

Ja dat is toegestaan.

Je mag hem best een zak met verschillende zakjes zaden meegeven.
Een pak bloembollen mag ook.

Dit alles staat niet op de lijst verboden goederen voor ruimbagage of voor handbagage.

Als je alsnog twijfelt of men bepaalde goederen mag meenemen, dan kunt u bellen met: 0900 01 41, EUR 0.40 p.m.

http://www.schiphol.nl/Reizigers/OpSchiphol/Bagage.htm
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gvrox
10 jaar geleden
Dit zegt alleen iets over of dit mee mag in het vliegtuig, maar zegt niets over of het wel of niet ingevoerd mag worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is maar de vraag of hij dat daar mag uitzetten daar de meeste landen niet blij zijn met uitheemse planten en zaden i.v.m bescherming van de inheemse flora.
Je mag het in het vliegtuig meenemen, maar (hopelijk) niet invoeren.
Ik citeer Arie1956: "Het is maar de vraag of hij dat daar mag uitzetten daar de meeste landen niet blij zijn met uitheemse planten en zaden i.v.m bescherming van de inheemse flora."
Daar zijn namelijk al heel veel problemen mee geweest.
Konijnen en muizen en mestkevers in Australie.
Nijlbaars in Afrika.
Roofvissen in de vs.
Coloradokevers, malariamuggen en mosselen in Nederland.
De lijst is eindeloos. Ook als het niet verboden is, zeker niet doen.